EPSI Rating: Tele Finlandilla tyytyväisimmät asiakkaat jo neljä vuotta peräkkäin

Kuluttaja-asiakkaat ovat tyytyväisimpiä Tele Finlandin mobiilipalveluihin, kertoo mobiilioperaattoreiden asiakastyytyväisyyttä selvittänyt EPSI Rating-tutkimus.

Tele Finland sijoittui jo neljättä vuotta peräkkäin kuluttajien mobiilipalveluiden ykköseksi tänään julkaistussa EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimuksessa. Tele Finland koettiin parhaaksi kaikilla mitatuilla asiakaskokemuksen osa-alueilla.

Asiakkaiden tyytyväisyyteen vaikuttaa eniten tunne siitä, että operaattori välittää asiakkaistaan. Palvelun laatu ja vastineen saaminen rahalle pitivät Tele Finlandin tutkimuksen ykkösenä. Parhaat tuloksensa Tele Finland sai osa-alueesta valitukset, valitusten aiheet ja niiden käsittely, jotka näyttelevät tärkeää osaa asiakastyytyväisyydessä.

- Olemme kuunnelleet asiakkaittemme toiveita ja odotuksia ja kehittäneet asiointia näiden toiveiden perusteella. Omien tutkimustemme perusteella näyttää siltä, että pääkohderyhmämme lapsiperheet ja seniorit ovat palveluumme kaikkein tyytyväisimpiä, ja EPSI-tulokset vahvistavat nämä tulokset, sanoo Tele Finlandin vetäjä Sonja Pihlaja.

Operaattoriasioiden hoitaminen ei ole kovin monelle mieluisaa ajankäyttöä. Tele Finlandin johtavana ajatuksena on kehittää asiointia niin, että asiakas kokee asioinnin hoituvan helposti ja jopa mukavasti.

- Asiointikokemuksen parantaminen helpottaa asiakkaan elämää ja kertoo välittämisestä. Saamme henkilökohtaisesta palvelustamme kiitosta, ja M3 Researchin tekemän selvityksen mukaan Tele Finland tarjoaa operaattoreiden parhaan itsepalvelusivuston netissä, Sonja Pihlaja kertoo.

Tele Finlandilla oli EPSIn mukaan kategoriansa suurin osuus uusia asiakkaita. Asiakastyytyväisyydellä on merkitystä myös operaattorivaihdon kannalta, sillä tänä vuonna enää vain kolmasosa vaihtoa harkitsevista kuluttajista ilmoitti hinnan vaihdon syyksi.

Lisätietoa EPSI Rating-tutkimuksesta: http://www.epsi-finland.org/

Lisätietoa medialle: