Heinäkuussa ostettiin etenkin Samsungin koululaismalleja

Samsungin älypuhelimet hallitsivat Soneran myydyimpien puhelinten listaa heinäkuussa. Apple iPhone 6 jatkaa voittokulkuaan listan kärjessä jo 10:ttä kuukautta peräkkäin.

Soneran heinäkuun myydyimpien puhelinten listalle pääsi yhteensä neljä Samsungin älypuhelinta. Eniten ostettiin silti edelleen Applen iPhone 6 -puhelinta. Listan kakkossijalle pääsi Soneran Samsung Galaxy Ace 4 -puhelin, neljännelle testimenestyjä Samsung Galaxy A3 ja viidennelle puolestaan kestosuosikki Samsung Galaxy S4 mini. Neljäs listalta löytynyt Samsungin malli on kesän uutuuspuhelin, Samsung Galaxy Xcover3.

”Edullisia älypuhelinmalleja hankitaan odotetusti ennen koulujen alkua. Kaikki heinäkuun myyntilistalle päätyneet Samsungin puhelimet ovatkin suosittuja koululaismalleja, joita myydään paljon muun muassa koulutietään aloittaville”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Soneran myydyimmät puhelimet heinäkuussa (suluissa sijoitus kesäkuussa)

1. (1.)    Apple iPhone 6
  2. (3.)    Samsung Galaxy Ace 4
  3. (4.)    Apple iPhone 5s
  4. (6.)    Samsung Galaxy A3
  5. (-)      Samsung Galaxy S4 mini
  6. (7.)    Samsung Galaxy  Xcover 3
  7. (8)     Apple iPhone 6 Plus
  8. (-)      Sony Xperia Z3+
  9. (-)      Sony Xperia M4 Aqua
  10. (5)     Nokia Lumia 635

Sony kiinnostaa kuluttajia, Apple jatkaa vahvan

Myydyimpien puhelinten listalle nousi heinäkuussa kaksi Sonyn mallia, Sony Xperia Z3+ ja Sony Xperia M4 Aqua. ”Sony kiinnostaa yhä useampaa kuluttajaa. Myydyimpien listalle pompanneet Sonyn puhelimet eivät esimerkiksi pelästy veneestä tai laiturin nokalta veteen tippumista”, kertoo Saranpää.

Applen iPhone-mallit jatkavat edelleen vahvoina.

”Sonera oli ensimmäinen operaattori Suomessa, joka aloitti iPhone-myynnin aikoinaan. Meillä onkin todella paljon tyytyväisiä iPhone-asiakkaita”, Saranpää sanoo.

Markku Saranpää, Soneran laiteliiketoiminta
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.