iPhone palasi kärkeen Soneran myydyimmissä puhelimissa

Apple iPhone 5S palasi myyntilistan kärkeen Sonera Tukun myydyimmissä puhelimissa toukokuussa. Apple ja Nokia jakoivat kuusi ensimmäistä listasijaa.

Apple iPhonen ykkösmalli nappasi kärkisijan Samsungin uutuusmalli Galaxy S5:lta. Nokian puhelimet vahvistivat asemaansa listalla Nokia 301-peruspuhelimen johdolla, ja myös uusi Lumia 630 nousi listalle. Samsungin tasaisesti myyvät suosikit Galaxy Trend Plus ja Galaxy Express 2 pitivät Samsungin mukana kolmen vahvan laitevalmistajan kisassa.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet toukokuussa (suluissa sijoitus huhtikuussa)

1. (2.)   Apple iPhone 5S
2. (9.)   Nokia 301
3. (3.)   Apple iPhone 4S
4. (4.)   Nokia Lumia 925
5. (6.)   Nokia Lumia 625
6. ( - )   Nokia Lumia 630
7. (1.)   Samsung Galaxy S5
8. (7.)   Samsung Galaxy Trend Plus
9. (5.)   Nokia Lumia 520
10. ( - ) Samsung Galaxy Express 2

”Koulunpäätössesongissa näkyy laadukkaiden peruspuhelinten suosio:4G-puhelimet ja uusi Lumia 630 etenivät Lumia-valikoimassa ja Applen ykkösmalli palasi kärkeen. Toisaalta sesonkiin tyypillinen Nokia 301:n nousu ennakoi kesäkaudella kasvavaa peruspuhelinmyyntiä”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Lisätietoja: Markku Saranpää, johtaja, laiteliiketoiminta puh. 0400 984994

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi