iPhonet ja Lumiat vuoden 2013 myydyimpiä puhelimia

Apple iPhone oli Soneran vuoden ja joulukuun myydyin puhelin. Vuosi oli vahva myös Nokian Lumia-mallistolle. Joulumarkkinoiden hittituote oli tabletti.

Applen iPhone 5 oli Sonera Tukun vuoden 2013 myydyin puhelin. Uusien iPhone-mallien lanseeraukseen asti kuukausilistojen kärkipaikoilla keikkunut iPhone 5 vei ykkössijan ennen Nokian Lumia-malliston tasaisesti myyneitä 820- ja 620-malleja.

Sonera Tukun vuoden 2013 myydyimmät puhelimet

1. Apple iPhone 5
2. Nokia Lumia 820
3. Nokia Lumia 620
4. Apple iPhone 4S
5. Nokia Lumia 800

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet joulukuussa (suluissa sijoitus marraskuussa)

1. (1.) Apple iPhone 5S
2. (4.) Samsung Galaxy Trend
3. (2.) Apple iPhone 4S
4. (9.) Nokia Lumia 520
5.
(10.) Nokia Lumia 925
6.
(5.) Nokia Lumia 625
7. (8.) Nokia 301
8. ( - ) Samsung Galaxy Express 2
9. (7.) Sony Xperia V
10.
(6.) Samsung Galaxy Xcover 2

Vilkkaan puhelinmyynnin ohella joulusesongin trendi oli tabletit. Joulukuun suosituimmat tabletit Samsungin Galaxy Tab 3 10.1 4G ja Galaxy Tab 3 7.0 3G sijoittuisivat myydyimpien puhelinten listalle kärkiviisikkoon.

“Applen uusien mallien lanseerauksen vauhti tasoittui hieman joulukuussa, ja koko loppuvuoden hyvin myynyt Samsung Galaxy Trend nousi kakkoseksi listalle. Edulllisista älypuhelimista myös Lumia 520 oli suosittu jouluna, ja huippumalleista iPhonen ohella kiinnosti Lumia 925. Tämä joulusesonki muistetaan kuitenkin ennätyksellisestä tablettimyynnistä”, sanoo Soneran myyntijohtaja Petri Lahtinen.

Yrittäjäasiakkaiden myydyimmät laitteet joulukuussa :

1. Apple iPhone 5S
2.
Samsung Galaxy Tab 3 10.1 4G
3. Huawei E5776
4. Nokia
Lumia 925
5. Nokia Lumia 2520

Joulukuussa näkyi yrittäjäasiakkaiden parissa vuoden aikana vahvistunut trendi, liikkuvaa työtä helpottavien laitteiden ja nopeiden yhteyksien tärkeys yrittäjän arjessa. Myydyimpien laitteiden listalle nousi kaksi kaksi tablettia: Samsungin Galaxy Tab 3 sekä Nokian uutuustabletti Lumia 2520. Lisäksi Huawein nopean 4G-nettiyhteyden kymmenelle käyttäjälle jakava reititin osoittautui suosituksi. Kaikki myydyimät laitteet pystyvät hyödyntämään nopeaa 4G-verkkoa.

Lisätietoja: Myyntijohtaja Petri Lahtinen, Sonera, puh. 0400 500 373

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä: @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi