Kasvanut liikenne ei tuki verkkoja

Koska Islannissa tapahtuva tulivuorenpurkaus haittaa edelleen lentoliikennettä ja suomalaisten yritysten toimintaa, on Sonera on päättänyt jatkaa tarjoustaan telekonferenssipalveluista yrityksille. Sonera tarjoaa telekonferenssipalvelut eli puhelinkokoukset ja internetin yli tapahtuvat nettineuvottelut maksutta perjantai-iltaan 23.04.2010 saakka. Vaikka liikenne verkoissa on kasvanut selvästi, ei kapasiteettiongelmia ole esiintynyt.

"Lentoliikenteen rajoittuminen näkyy selkeänä kasvuna teleliikenteessä erityisesti webbiselailun osalta. Soneran verkoissa esimerkiksi IP-liikenne on kasvanut keskimäärin 25 prosenttia. Sonera haluaa omalta osaltaan olla pitämässä suomalaisen yritysliiketoiminnan pyörät pyörimässä ja on päättänyt tarjota puhelinkokoukset ilmaiseksi ainakin tämän viikon loppuun saakka", sanoo johtaja Riikka Tuhkanen Sonerasta. Tuhkasen mukaan poikkeuksellinen tilanne on lisännyt erittäin paljon kyselyitä muita virtuaalikokousmahdollisuuksia kohtaan. Valitettavasti videoneuvottelujärjestelmiä ei pystytä toimittamaan muutaman päivän varoitusajalla, mutta pidemmällä aikavälillä uskomme niiden suosion kasvavan huomattavasti. Soneralla on itsellään käytössä noin 20 videoneuvotteluhuonetta Suomessa ja tällä hetkellä ne ovat Tuhkasen mukaan lähes 100-prosenttisessa käytössä. Vuonna 2009 TeliaSonera vähensi merkittävästi omia liikematkojaan lisäämällä puhelin- ja videoneuvottelupalveluiden käyttöä. Suomessa ja Ruotsissa videoneuvottelujen määrä lähes kolminkertaistui. Tämä yhdistettynä tiukkaan kustannusseurantaan auttoi meitä pienentämään matkakustannuksia 43 prosentilla Pohjoismaissa. Kaiken kaikkiaan liikematkojen pienentymisen ansiosta hiilidioksidipäästömme vähentyivät 32 prosenttia liikematkojen osalta. Suomessa ja Ruotsissa järjestettiin telekonferensseja ja nettikokouksia vuonna 2009 noin 240 000 kappaletta. Vuonna 2009 pelkästään edistyneimpiä videokonferenssipalveluja käyttämällä Sonera arvioi 350 neuvottelulla säästävänsä Suomessa 88 työviikkoa, 306 000 EUR matkakustannuksissa ja 89 443 kg hiilidioksidia. Uudet asiakkaat voivat tilata esimerkiksi puhelinneuvottelupalvelun sähköpostilla meeting@sonera.com tai soittamalla asiakaspalveluun 0200 17200 (pvm/mpm). Asiakkaat, jotka soittavat puhelinneuvotteluun, maksavat palvelusta normaalit puhelumaksut (pvm/mpm). _____________________________________________ Lisätietoja: johtaja Riikka Tuhkanen puh. 040 553 54 87 Sähköposti: riikka.tuhkanen@teliasonera.com viestintäjohtaja Ahti Martikainen puh: +358-40-3024500 Sähköposti: ahti.martikainen@teliasonera.com Soneran lehdistöpalvelu vastaa toimittajille numerosta: +358 2040 60235 Lue lisää: www.sonera.fi/neuvottelu

Avainsanat: