Keskisuomalainen-konserni siirtyy Soneran asiakkaaksi

Sonera on solminut tänään merkittävän sopimuksen Keskisuomalainen-konsernin kanssa. Suomen kolmanneksi suurin mediakonserni, Keskisuomalainen, keskittää kaikki tietoliikenne- ja puheviestintäpalvelunsa Soneralle. Soneran ratkaisu tukee merkittävästi Keskisuomalaista sen liiketoiminnan digitalisoitumisessa. Sonera vastaa jatkossa myös konsernin kyberturvallisuuden kehittämisestä.

Sonera toimittaa Keskisuomalainen-konsernille tietoliikenne-, puheviestintä- ja asiakaspalveluratkaisut yhtiön kaikkiin 55 toimipisteeseen ympäri Suomen.

Lisäksi Keskisuomalainen-konsernille toteutetaan huippumoderni tietoturvaratkaisu, joka toimii vahvana suojana mahdollisia palvelunestohyökkäyksiä ja muita kyberuhkia vastaan. Verkon laatu ja toimintavarmuus varmistetaan valokuituyhteyksien lisäksi 4G/LTE-yhteyksillä keskeisillä toimipaikoilla ympäri maan.

”Mediamaailma on isossa murroksessa ja olemme iloisia, että voimme olla mukana tukemassa Keskisuomalainen-konsernin nykyistä toimintaa ja uutta digitaalista liiketoimintaa. Soneralla on vahva jalansija Keski-Suomessa ja koemme, että tässä yhdistyy kahden vahvan toimijan osaaminen yhteen”, sanoo Soneran yritysliiketoiminnan johtaja Petri Niittymäki.

”Sonera on meille jatkossa tärkein kumppanimme, jonka asiantuntemukseen luotamme kehittäessämme liiketoimintaamme eteenpäin. Palvelumme edellyttävät luotettavia yhteyksiä sekä ratkaisuja, jotka mahdollistavat myös entistä digitaalisemmat tulevaisuuden palvelut”, sanoo Keskisuomalainen-konsernin konserninjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Lisätiedot:

Petri Niittymäki, yritysliiketoiminnan johtaja, Sonera
sähköposti:
etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Vesa-Pekka Kangaskorpi, konserninjohtaja, Keskisuomalainen Oyj
puh.
sähköposti: etunimi.sukunimi@media.fi

Sonera on uuden sukupolven operaattori, jonka palvelut mahdollistavat sujuvampaa arkea, valinnan vapautta ja uusia mahdollisuuksia kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille. Soneralla oli vuoden 2015 lopussa noin 4,4 miljoonaa liittymäasiakasta ja noin 3700 asiantuntijaa töissä. Sonera edistää digitalisaatio muun muassa investoimalla vuosittain 211 miljoonaa euroa suomalaisten verkkoyhteyksiin. www.sonera.fi

Sonera on osa kansainvälistä TeliaSonera-konsernia. Tarjoamme toimivat ja kilpailukykyiset yhteydet ympäri maailmaa helposti ja huolettomasti. Toimintamme nojaa vastuullisen liiketoiminnan periaatteisiin. Lue lisää meistä www.teliasonera.fi