Landis+Gyr ottaa TeliaSoneran tietoliikennepalvelut käyttöön maailmanlaajuisesti

TeliaSonera ja Sveitsissä pääkonttoriaan pitävä, 30 maassa toimiva energiayhtiö Landis+Gyr ovat solmineet viiden vuoden sopimuksen asiantuntijapalveluista ja tietoliikennepalvelujen toimittamisesta lähes sataan toimipaikkaan maailmassa TeliaSoneran kansainvälistä IP-verkkoa hyödyntäen. Sopimuksen arvo on 10 milj. Yhdysvaltain dollaria.

Tällä järjestelyllä Landis+Gyr voi yhdistää nykyisen, usean toimittajan verkkopalveluympäristönsä yhdeksi yhtenäiseksi ja joustavaksi kokonaisuudeksi yhden palveluntarjoajan avulla. TeliaSonera tarjoaa Landis+Gyrille tietoliikenneverkkojen hallintapalveluita sekä pilvipohjaisia internet-, turvallisuus-, sovellusten suorituskyvyn seuranta-, asiantuntija- ja konsultointipalveluja, jotka vastaavat sekä nykypäivän että tulevaisuuden vaatimuksiin kapasiteetin, liikenteen priorisoinnin ja palvelun laadun osalta. Tietoliikenneverkkojen hallintapalvelut tuovat Landis+Gyrille skaalautuvan ja turvallisen pääsyn IT-infrastruktuuriin maailmanlaajuisesti.Landis+Gyrillä on ollut TeliaSoneran tietoliikennepalvelut käytössään Pohjois-Euroopassa yli kolme vuotta. Tänä aikana TeliaSonera on vakuuttanut Landis+Gyrin kyvystään tarjota luotettavaa palvelua sekä verkkopalveluiden käytettävyyden että proaktiivisen vianhallinnan suhteen.

”TeliaSoneran valttina on yksi maailman kattavimmista IP-runkoverkoista, mutta myös innovatiivisuus ja edelläkävijyys tietoliikennepalveluissa. Uskomme, että yhteistyö TeliaSoneran kanssa antaa meille mahdollisuuden vaikuttaa ICT-inframme rakentamiseen ja kehittämiseen joustavan kumppanin kanssa, jonka kanssa on helppoa ja tehokasta kommunikoida”, sanoo Landis+Gyrin hankintajohtaja Dieter Hecht.

”Landis+Gyr on edelläkävijä ICT:n hyödyntämisessä mittauslaitteissa. Yhteistyömme Landis+Gyrin kanssa alkoi Jyväskylässä, ja olemme ylpeitä siitä, että pääsemme auttamaan asiakastamme hyödyntämään tietoliikennepalvelujaan ja meidän verkkoamme mahdollisimman tehokkaasti maailmanlaajuisesti”, sanoo Soneran yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja Petri Niittymäki.

Palvelujen rakentamisessa hyödynnetään TeliaSoneran 61 000 km kattavaa kansainvälistä kuituverkkoa, joka käsittää 200 liityntäpistettä 35 maassa ja joka internetin toimintaa seuraavan Renesysin mukaan on toinen maailman kahdesta johtavasta globaalista IP-runkoverkosta. TeliaSonera International Carrier hallinnoi tätä verkkoa ja on sitoutunut tarjoamaan nopeita, korkealaatuisia ja luotettavia aina auki olevia yhteyksiä maailmanlaajuisesti.

Petri Niittymäki, johtaja, Soneran yritysliiketoiminta
Puh. +358 40 302 3000
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Thomas Zehnder, viestintäjohtaja, Landis+Gyr
Sähköposti: etunimi.sukunimi@landisgyr.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.