Mediakutsu: Operaattori älyliikenteen kehittäjänä – miten Soneran Matkalainen helpottaa tiellä liikkujan arkea?

Aika: 11.11.2014 klo 9.00–11.00
Paikka: Ravintola Lasipalatsi (Palmuhuone), Mannerheimintie 22–24, Helsinki

Tervetuloa Soneran aamiaistilaisuuteen keskustelemaan älyliikenteen tulevaisuudesta. Tilaisuudessa julkistetaan myös Soneran kehittämän älyliikennepalvelu Matkalaisen pilottikäyttäjien kokemuksista tehdyn tutkimuksen johtopäätökset.

Sonera jatkaa älyliikenteen mahdollisuuksista käytävää keskustelua: Voiko Suomesta tulla älyliikenteen edelläkävijämaa? Mikä on operaattorin rooli älyliikenteen kehittäjänä? Miten big dataa hyödyntävä Matkalainen-palvelu toimii? Entä onko kuluttajista tuotekehittäjiksi?

Tilaisuuden moderoi Anna Sorainen, toimitusjohtaja, Ground Communications.

Ilmoittautumiset 7.11. mennessä Soneran viestintään: Mira Kettunen, mira.kettunen@teliasonera.com tai 040 302 3615.

Tervetuloa!

Aamiaistarjoilu alkaa kello 9.00 ja tilaisuus kello 9.15.

Tervetuliaissanat

Petri Niittymäki, yritysliiketoiminnan vetäjä, Sonera

Liikenne digitalisoituvassa maailmassa – Case Oy Suomi Ab

Minna Kivimäki, ylijohtaja, liikenne ja viestintäministeriö

Älyliikenteen mahdollisuudet ja älyliikennepalvelu Matkalaisen pilottitutkimuksen tulosten julkaisu

Jouni Sintonen, kehitysjohtaja, Sonera

Älyliikenne – Vakuutusyhtiön näkökulma. Case Sonera & OP Vahinkovakuutus

Markus Uimonen, yksikönpäällikkö, ajoneuvo ja kuljetusvakuutukset, OP Vahinkovakuutus

Paneelikeskustelu

”Älyliikenne nyt ja tulevaisuudessa – Matkalaisen mahdollisuudet ja kuluttajat tuotekehittäjinä”

Panelistit:

Jouni Sintonen, kehitysjohtaja, Sonera
Markus Uimonen, yksikönpäällikkö, OP Vahinkovakuutus
Petteri Repo, tutkimusjohtaja, Kuluttajatutkimuskeskus
Mika Kallunki, älyliikennepalvelu Matkalaisen pilottikäyttäjä

Tilaisuus päättyy noin klo 11.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi