Nopea 4G-verkko palvelee hiihtolomalaisia suosituimmissa hiihtokeskuksissa

Soneran aito 4G-verkko toimii jo noin 90 paikkakunnalla. Suositut hiihtokeskukset ovat hyvin edustettuina tässä joukossa. Muun muassa Levillä, Rukalla, Ylläksellä, Tahkolla, Saariselällä, Vuokatissa ja Himoksella talvilomailijat voivat hyödyntää Soneran 4G-verkon mahdollistamia monipuolisia palveluita.

Soneran 4G-verkkoa käytetään huippunopeaan langattomaan tiedonsiirtoon matkapuhelimella, tabletilla tai nettitikulla ja tietokoneella. 4G-verkon jopa 150 Mbit/s:iin nousevan nopeuden ansiosta verkko mahdollistaa mm. liikkuvan kuvan, vuorovaikutteisten tv-palveluiden ja monien ammattisovellusten vaivattoman käytön liikkeessä.

Soneran 4G-verkko toimii jo noin 90 paikkakunnalla, ja uudella 800 MHz:n taajuusalueella aloitettu verkonrakennus tuo 4G-palvelut yhä uusille alueille. 4G-verkon rakentamisen rinnalla Soneran 3G-verkkoa nopeutetaan ns. dual carrier-tekniikalla. Tämän 3G-tekniikan tarjoama teoreettinen maksiminopeus on 42 Mbit/s. Korkeimmat 3G-nopeudet ovat käytettävissä jo noin 230 paikkakunnalla ympäri Suomen.

Sonera Yhdessä – koko perheen liittymät 4G:hen

Tammikuussa lanseerattu Sonera Yhdessä kokoaa perheiden ja aktiivisten mobiilikäyttäjien liittymät samaan pakettiin ja samalle laskulle, joustavasti asiakkaan muuttuvien tarpeiden mukaisesti. Matkapuhelinliittymien kuukausimaksuun sisältyy rajattomasti puhetta ja teksti- ja kuvaviestejä, ja kokonaisuuteen on helppoa ja edullista liittää matkapuhelin- ja mobiilinettiliittymiä tarpeen mukaan.

Sonera Yhdessä -liittymät käyttävät yhteistä nettipalvelua, jolloin jokaiselle liittymälle ei tarvitse erikseen hankkia nettipakettia. Sopiva yhteinen nettipaketti valitaan kolmen kuukauden testijakson perustella, jolloin nettipalvelu asettuu automaattisesti liittymäkokonaisuuden käyttöprofiiliin sopivaksi. Kaikki Yhdessä-palvelun liittymät toimivat aina täysnopeudella ja myös 4G:ssä.

Tämän vuoden alusta lähtien 4G-verkkoa rakennetaan myös 800 MHz:n taajuusalueella. Uudella taajuusalueella rakennettava verkko voi aiheuttaa häiriöitä joidenkin antennitalouksien TV-vastaanotolle. Operaattoreiden yhteinen Taajuustalkoot-hanke korjaa mahdolliset televisiokuvan häiriöt veloituksetta. Lisätietoja: www.taajuustalkoot.fi.

www.sonera.fi/kuuluvuus

www.sonera.fi/yhdessa

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi