Sallila Energia Oy valitsi Sonera Laskutuspalvelun

Sonera ja Sallila yhtiöt ovat tehneet sopimuksen laskujen välityspalvelusta sekä perintäpalveluista. Sopimus on voimassa vuoden 2019 loppuun saakka ja sen arvo on kokonaisuudessaan lähes miljoona euroa. Sopimuksen myötä Sonera luo uutta liiketoimintaa laskutusosaamisensa varaan.

Sonera välittää jatkossa Sallila yhtiöiden kuluttaja- ja yritysasiakkaiden laskut sekä yhtiön ostolaskujen välittämisen ja lisäksi tuottaa saatavien hallintaan liittyvät perintäpalvelut. Perintäpalvelun tuottaa Soneran tytäryritys Sergel Oy. Soneran ja Sallilan yhteisenä päämääränä on sähköisen laskutuksen merkittävä lisääminen sopimuskauden aikana. Sopimuksen mukainen palvelun tuotanto alkaa syksyllä 2015.

Sonera lähettää vuosittain noin 22 miljoonaa laskua asiakkailleen ja on näin yksi Suomen merkittävimmistä laskuttajista. Tätä palvelua tarjoamme nyt myös asiakkaillemme. Olemme edelläkävijöitä sähköisenä laskutuksen lisäämisessä. Onkin todella hienoa, että pääsemme laajentamaan toimintaamme nyt myös energiamarkkinan puolelle”, kertoo Soneran Sales Executive Miika Salo.

”Sergel on panostanut viime vuosina energiatoimialaosaamiseen ja uskon että yhteistyö Sallila Energian kanssa näkyy saataviin liittyen parempana asiakaspalveluna sekä vahvana osaamisena energia-alan perintäasioissa”, toteaa Sergelin Account Manager Olli Hildén.

Uusi sopimus vahvistaa Soneran asemaa laskutus- ja perintäpalveluiden tarjoajana.

Sallila Energia haluaa syventää yhteistyötä

"Sallila Energia Oy on ulkoistanut laskujen välityspalvelun ja perinnän jo muutama vuosi sitten, joten toimintatapa ei meille ole täysin uusi. Nyt olemme ensimmäisenä suomalaisena energiayhtiönä solmineet sopimuksen laskujen välityspalvelusta ja perinnästä Soneran ja Sergelin kanssa. Aikaisemmat hyvät kokemukset Soneran kanssa helpottivat päätöksentekoa. Tästä yhteistyöstä haemme lisää tehoa toimintaan. Myös kustannusten alentaminen on ollut merkittävä motivaattori päädyttäessä tähän sopimukseen. Toimittajaa valittaessa emme ole hakeneet suuruuden ekonomiaa, vaan haluamme tehokkaan, läpinäkyvän ja joustavan palveluntarjoajan", kertovat Sallila Energian toimitusjohtaja Janne Vettervik ja myyntijohtaja Mika Potinkara

Rauno Väisänen, Head of Business Process Outsourcing
puh. +358400419932
sähköposti: etunimi.sukunimi(at)teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.