Sonera auttaa yrityksiä uusien laitteiden käyttöönotossa

Sonera auttaa pienyrityksiä uusien laitteiden käyttöönottoon liittyvissä pulmissa. Yritysten työntekijät voivat kohdata haasteita muun muassa yhteystietojen siirtämisessä vanhasta puhelimesta uuteen, sähköpostin asentamisessa sekä kannettavan laitteen netin toiminnassa.

Turkulainen huoltoalan yrittäjä Pasi Viljakainen otti hiljattain käyttöönsä uuden Nokian tabletin. Tabletin käyttö oli Viljakaiselle jo entuudestaan tuttua, mutta Windows-käyttöjärjestelmän ominaisuudet eivät. Niinpä yrittäjä päättikin ottaa vastaan Soneran tarjoaman tukipuhelun. ”Puhelu oli yllättävän hyödyllinen: sain vinkkejä muun muassa työpöydän järjestelemiseen ja muokkaamiseen. Etu kannattaa ehdottomasti ottaa vastaan, sillä uuden laitteen käyttöönotossa voi herätä kysymyksiä”, Viljakainen sanoo.

Tukipuhelu soitetaan vain sopivana ja sovittuna aikana

Käyttöönottoon liittyvät tukipuhelut soitetaan noin viikon sisällä laitteiden toimituksen jälkeen. Yrittäjät ehtivät testailla laitteitaan muutaman päivän ajan ja löytää ne asiat, joihin tarvitsevat apua. ”Kiireinen yrittäjä voi valita sopivan soittoajan tukipuhelulle, joten yrittäjä saa tukea silloin kuin hänelle itselleen sopii”, kertoo Tanja Piha Soneralta.

Yrittäjät ovat olleet Soneran saamien palautteiden mukaan erittäin tyytyväisiä käyttöönottotukeen. ”Olemme saaneet palvelusta erinomaista palautetta jo kahden vuoden ajan. Siksi haluamme myös jatkaa palvelun tarjoamista yhä useampien laitteiden suhteen”, kertoo Piha.

Tällä hetkellä Sonera tarjoaa tukea Nokian ja 17. helmikuuta alkaen myös Samsungin kärkilaitteiden käyttöönotossa.

Tanja Piha, Sonera, p. 040 302 2297

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi