Sonera ja Bronto Skylift Oy aloittavat M2M-yhteistyön

Sonera ja tamperelainen Bronto Skylift Oy ovat aloittaneet M2M-teknologiaan perustuvan yhteistyön. M2M-teknologialla tarkoitetaan koneiden välistä viestintää. Uuden sopimuksen myötä Bronto Skylift Oy:n eri puolille maailmaa toimitettavat nostolavat ovat yhteydessä yrityksen taustajärjestelmään Soneran M2M-palvelun kautta.

Sonera ja tamperelainen nostolavayritys Bronto Skylift Oy ovat tehneet kolmen vuoden mittaisen yhteistyösopimuksen. Jatkossa Bronto Skylift Oy yhdistää ympäri maailmaa toimitettavat tuotteensa heidän taustajärjestelmäänsä M2M-teknologian avulla. Sopimuksen myötä noin 500 Bronto Skylift Oy:n nosturia varustetaan Soneran SIM-korteilla.

”Uuden sopimuksen myötä pystymme paremmin hallinnoimaan ja valvomaan eri puolilla maailmaa olevia tuotteitamme reaaliaikaisesti etäyhteyden avulla. Ratkaisun avulla asiakas saa enemmän tietoa nostimen käytöstä ja näin ollen pystyy käyttämään nostintaan tehokkaammin. Yhteyden avulla havaitsemme ja korjaamme myös vikatilanteet nopeammin. Tällä hetkellä meillä on yhteys laitteisiimme yli 30 maahan”, sanoo Jouni Haapaniemi Bronto Skylift Oy:ltä.

M2M ja IoT-ratkaisut mullistavat yritystoiminnan

Esineiden internetin (Internet of Things, IoT) siivittämänä yritykset pystyvät luomaan täysin uusia toimintamalleja, joilla voidaan parantaa tuottavuutta merkittävästi. Yritykset voivat tänä päivänä valvoa koneitaan, laitteitaan, kiinteistöjään tai ajoneuvojaan M2M- ja IoT-palveluiden avulla riippumatta siitä, missä päin maailmaa nämä sijaitsevat.

”Tarjoamme yrityksille kaikki IoT-ratkaisujen luomiseen tarvittavat alustat; IoT-laitteet, globaalin M2M-tiedonsiirron, käsittelyn, tallennuksen, analytiikan sekä sovelluskehitysratkaisut. Yhdessä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa rakennamme myös kokonaisratkaisuja”, kertoo Soneran M2M-liiketoiminnan myyntijohtaja P eter Feiring.

Lue lisää Soneran M2M-ratkaisuista täältä.

Peter Feiring, Soneran M2M-liiketoiminnan myyntijohtaja, Sonera
p. 358-040-3022216
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Jouni Haapaniemi, Product Support Manager, Bronto Skylift Oy
p. +358 40 5173052
Sähköposti: jouni.haapaniemi@bronto.fi

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com , Soneran internetsivujen uutishuone . Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset .