Sonera ja Joensuun Taksi Oy aloittavat M2M-teknologiaan perustuvan yhteistyön

Sonera ja Joensuun Taksi Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen machine-to-machine (M2M) -palveluista kahdeksi vuodeksi eteenpäin. Uudet, entistä luotettavammat yhteydet tehostavat jatkossa taksiyhtiön toimintaa, kun datayhteyksiä voi hallita ja seurata reaaliaikaisesti.

Sonera aloittaa M2M-teknologiaan perustuvan yhteistyön Joensuun Taksi Oy:n kanssa. Taksiyhtiö voi jatkossa seurata tilausjärjestelmän ja maksupäätteiden dataliikennettä reaaliajassa. Verkossa toimivan M2M-hallintaportaalin ansiosta kaikkia liittymiä voi hallinnoida kootusti, ja esimerkiksi päätelaitteiden datankulutuksen poikkeavuuksia voi seurata.

Lisäksi M2M-liittymissä on erityisvarmat verkkoyhteydet, jotka varmistavat taksien tilausten ja maksutapahtumien läpimenon. ”Erityisen luotettavat yhteydet ja M2M-hallintatyökalut tarjoavat mahdollisuuden varmaan, maantieteellisesti kattavaan ja tehokkaaseen palveluun, mikä on kuljetusalalla selvä etu”, toteaa Soneran M2M-myyntipäällikkö Teppo Virkkula.

”Haasteena oli ajoneuvolaitteiden yhteyksien toimivuus Pohjois-Karjalassa. Soneran M2M-ratkaisulla pystyttiin minimoimaan ongelmat verkkoyhteyksissä ja samalla nostamaan järjestelmän tuotantovarmuutta uudelle tasolle.”, kertoo Jarmo Kirjavainen Joensuun Taksi Oy:stä.

Yhä useammat laitteet, esineet, koneet tai autot ovat tulevaisuudessa yhteydessä toisiinsa M2M-teknologian avulla. Tulevaisuudessa M2M-datan hyödyntäminen luo edellytyksiä älykkään liikenteen kehittymiselle, mikä tekee liikenteestä sujuvampaa ja turvallisempaa. ”M2M:llä on liikenteen saralla valtavat laajenemismahdollisuudet”, toteaa Virkkula.

Lue lisää Soneran M2M-palveluista täältä.

Lisätietoja medialle:

Teppo Virkkula, Regional Sales Manager, Sonera