Sonera Kybridi ratkaisee kyberturvallisuuden haasteita

Digitalisaatio vie yhä useamman yrityksen liiketoiminnot verkkoon. Tietoverkkojen varassa toimivat yritykset kohtaavat samalla uudenlaisia haasteita ja uhkia kyberturvallisuuden osalta. Sonera Kybridi -toimintaohjelma tarjoaa yrityksille ratkaisuja näihin kyberturvallisuuden haasteisiin. Samalla yrityksille jää aikaa innovoinnille ja uudelle kasvulle.

Digitalisaatio on ajankohtainen ja liiketoimintakriittinen ilmiö, jota yksikään yritys ei voi sivuuttaa. Ilmiössä on kyse viestinnästä ja tietoliikenteestä ihmisten, asioiden ja organisaatioiden välillä. Kohtaamiset siirtyvät yhä enemmän verkkoon sekä liiketoiminnan että henkilökohtaisten suhteiden osalta.

Liiketoimintaympäristöt ja myös niihin kohdistuvat uhat ovat digitaalisuuden myötä monimuotoisempia. Kyberturvallisuudessa onkin kyse liiketoimintaympäristöön kohdistuvien tunnettujen ja tuntemattomien uhkien hallinnasta ja siten liiketoiminnan häiriöttömän jatkuvuuden mahdollistamisesta.
"Sonera Kybridi on toimintaohjelma, joka perustuu liiketoimintanäkemyksen ja kyberturvallisuuden yhdistämiseen. Toimintaohjelma on yrityskohtainen, sillä yritykset ovat eri vaiheessa digitalisoitumisen suhteen, niillä on erilaiset IT-infrastruktuurit ja toimintaympäristöt ja ne kohtaavat erilaisia riskejä", sanoo Soneran yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja Petri Niittymäki.

Kyberturvallisuus vaikuttaa myös tavalliseen kansalaiseen

Liiketoiminnan häiriöttömyys ja jatkuvuus on elintärkeää yrityksille, etenkin niille, jotka tavoittelevat kasvua.

"Jos kaikki energia kuluu tulipalojen sammutteluun, ei innovoinnille ja uudelle kasvulle ole sijaa. Sonera Kybridi -toimintaohjelma onkin erityisesti suunnattu liiketoimintajohdolle, jolla ei ole välttämättä vielä kattavaa näkemystä siitä, mitä kyberturvallisuus ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaaminen tarkoittavat digitaalisessa liiketoiminnassa", Niittymäki sanoo.

Tavallisen kansalaisen ja loppukäyttäjän näkökulmasta kyberturvallisuus näkyy esimerkiksi eri palveluissa mm. yksityisyyden suojan kautta. Viime aikoina onkin uutisoitu tapauksista, joissa hakkerit ovat varastaneet yksityisten henkilöiden tietoja tai estäneet jonkin palvelun käytön.

"Kyberturvallisuus on globaalisti nouseva trendi ja näyttää siltä, että digitaalisuuden ja kyberturvallisuuden merkitys ilmiöinä jatkaa kasvuaan. Tavoitteenamme on luoda tähän markkinaan uutta, asiantuntijuuteen perustuvaa osaamista, jonka avulla pystymme turvaamaan sekä yritysten liiketoiminnan että loppukäyttäjien palvelu- ja tuotekokemuksen", Niittymäki sanoo.

Petri Niittymäki, yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja, Sonera
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.