Sonera nostaa Hoasin laajakaistanopeudet – jopa 50 megabitin yhteysnopeus kuuluu asuntojen vuokraan

TeliaSonera Finland Oyj (Sonera) ja Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö (Hoas) ovat uusineet sopimuksen asuntojen laajakaista- ja kaapelitelevisio-palveluista. Sopimuksen myötä Hoasin yli 13 000 asukkaan vuokraan sisältyy jopa 50 Mbit/s yhteysnopeudella toimiva laajakaista ja sekä Soneran kaapeli-tv, jossa on katsottavissa 24 kanavaa lisämaksutta. Sopimus on monivuotinen.

Hoas ja Sonera ovat tehneet yhteistyötä jo vuodesta 2002. Nyt uudistettu sopimus Soneran laajakaista- ja kaapelitelevisiopalveluista takaa asukkaille merkittävän parannuksen vuokraan kuuluvan laajakaistan nopeuteen, sillä kahden megabitin maksiminopeus vaihtuu jopa 50 megabitin maksiminopeuteen. Sonera toteuttaa Hoasin asukasverkon eli Hoasnetin tietoliikennepalvelun valokuitupohjaisella laajakaistaratkaisulla. Sen yhteysnopeus vastaa Sonera Kodin Netti Plus -palvelun nopeutta, jonka vaihteluväli on 25-50 Mbit/s valokuituverkossa.

Asukas voi lisäksi itse tilata käyttöönsä lisänopeutta ja laajakaistaisia lisäpalveluita. Sonera on rakentanut valokuituyhteydet kiinteistöihin ja kehittänyt palveluaan siten, että asukkaat saavat laajakaistaliittymät käyttöönsä jopa saman päivän aikana. Uusi jopa 50 Mbit/s laajakaistanopeus on käytössä lähes kaikissa Hoasin asunnoissa 31.3.2014 mennessä. Laajakaistanopeuden nostaminen voi aiheuttaa lyhyitä katkoksia laajakaistapalveluiden käyttöön. Sonera ja Hoas tiedottavat tarkemmin muutostöistä kiinteistökohtaisin asukastiedottein.

Sonera on toiminut myös Hoasin asuntojen kaapelitelevisiopalvelujen tarjoajana jo neljän vuoden ajan. Sonera on jatkuvasti kasvattanut kaapelikanaviensa määrää ja laatua – Hoasin asukkaiden käytössä olevien lisämaksuttomien televisiokanavien määrä on noussut neljässä vuodessa 18 kanavasta 24 kanavaan. Kaikkiaan kaapeli-tv:ssa on tarjolla yli 150 tv-kanavaa, joiden joukossa on jo kymmeniä HD-kanavia. Lisäksi Sonera tarjoaa Hoasin asukkaille monipuolisesti viihde- ja mobiilipalveluita.

Sopimuksen uusimista puolsivat hyvät kokemukset Soneran valokuitupalveluista, mahdollisuus päivittää laajakaistan nopeus kaikissa kiinteistöissä ja hyvä kanavavalikoima kaapeli-tv-verkossa. Olemme ylpeitä voidessamme tarjota nykyaikaiset laajakaista- ja tv-ratkaisut asukkaillemme opiskelija-asunnon vakiovarusteena”, toimitusjohtaja Heikki Valkjärvi Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiöstä toteaa.

Sopimus nopeuden nostosta osoittaa, että olemme olleet oikealla tiellä kehittäessämme valokuitupohjaisia palveluitamme pääkaupunkiseudulla. Hoas on Soneralle merkittävä yhteistyökumppani, jonka pitkäjänteinen panostus valokuituyhteyksiin mahdollistaa nyt tuhansille opiskelijoille huipputasoiset laajakaista- ja tv-palvelut”, Soneran kiinteistömyynnistä vastaava Esko Korkalo sanoo.

Heikki Valkjärvi toimitusjohtaja, Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö
sähköposti: etunimi.sukunimi@hoas.fi

Liina Länsiluoto, asiakkuuspäällikkö, Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö
sähköposti: etunimi.sukunimi@hoas.fi

Esko Korkalo, myyntijohtaja, Sonera
0400 404 087
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi