Sonera rakentaa huippunopeaa valokuituverkkoa Ähtärissä

Sonera laajentaa valokuituverkkoaan Ähtärissä syksyn 2014 ja kevään 2015 aikana. Rakenteilla olevat valokuituyhteydet kattavat jatkossa yli 215 kotitaloutta.

Sonera laajentaa parhaillaan valokuituverkkoaan Ähtärissä. Sonera on kaapeloinut tämän syksyn aikana Ähtärin sairaalan pohjoispuolella sijaitsevaa Törön asuinaluetta ja nyt rakennustyöt ovat siirtyneet Pellonpään, Hankolan ja Villelän asuinalueille.

Valokuituverkon rakentamisen tavoitteena on korvata mahdollisimman hyvin sähkölinjojen maakaapeloinnin yhteydessä poistuvat vanhat lankaverkot ja tarjota asukkaille parhaat mahdolliset tietoliikenneyhteydet. Kaikki pylväslinjojen purkualueella sijaitsevat kuparikaapelilla toteutetut liittymät päättyvät 31. maaliskuuta 2015 mennessä.

Valokuitu mahdollistaa huippunopean ja luotettavan laajakaistayhteyden

Sonera tarjoaa purkualueella asuville asukkaille mahdollisuuden liittyä valokuituverkkoon ilman rakentamiskustannuksia. Valokuituyhteys on mahdollista saada myös purkualueen ulkopuolella sijaitseviin taloyhtiöihin sekä liikekiinteistöihin.

”Alueen asukkailla on nyt mahdollisuus hankkia luotettava ja nopea verkkoyhteys valokuituverkossa, jonka tiedonsiirtokyky on valtava kuparikaapeliin verrattuna”, kertoo Kalle Muhonen Soneralta.

Kotikuituun on mahdollista saada laajakaistaliittymä lisäpalveluineen sekä Soneran kaapeli-tv-liittymä. Jos kiinteistö ei kuulu purkualueeseen, kuituverkkoon liittymisen hinta on 1090 euroa. Rakentamiskustannukset eivät sisälly liittymishintaan.

Ähtärin kaupunki pitää aiheesta lehdistötilaisuuden 30.10.2014 kello 10–11 Ähtärin kaupungintalolla kaupunginhallituksen huoneessa osoitteessa Ostolantie 17.

Kalle Muhonen, kuluttajaliiketoiminta, Sonera
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: Mira Kettunen puh. 040 3023615 tai 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi