Sonera Sovelluskauppa tarjoaa yrittäjien arkea helpottavia sovelluksia

Yrittäjät voivat jatkossa tilata ja kokeilla vapaasti juuri heidän tarpeisiinsa sopivia sovelluksia uudesta, verkossa toimivasta Sonera Sovelluskaupasta. Sovelluskaupan pilvessä toimivia palveluita voi käyttää useilla päätelaitteilla ja niitä voi testata kuukauden ajan veloituksetta.

Sonera Sovelluskauppa kokoaa yhteen yrittäjille hyödyllisiä, pilvessä toimivia palveluita ja tarjoaa niiden kautta yrittäjille mahdollisuuden kehittää uusia liiketoimintamalleja ja työskentelytapoja. Yrityksille suunnattujen sovellusten käyttäminen mobiililaitteilla on vielä harvinaista. Vain alle 5 prosenttia yrittäjistä käyttää mobiililaitteillaan yrityksille suunnattuja palveluita, kuten laskutus-, asiakkuuden hallinta-, työajanseuranta- tai projektinhallintasovelluksia. Yrittäjien digitaalinen laitevalmius on kuitenkin jo huippuluokkaa: 85 prosenttia yrittäjistä käyttää älypuhelinta ja 45 prosenttia tablettia.*

Sovelluskauppa mahdollistaa digitaalisen liiketoiminnan suoraan kotisohvalta

”Tarjoamme Sovelluskaupan avulla yrittäjille yksinkertaisen ja helpon mahdollisuuden siirtyä digitaaliseen liiketoimintaan ja tehostaa liiketoimintoja sitä kautta. Kaikkia digitaalisuuden mahdollisuuksia ei vielä tunneta ja yrityksille suunnattujen palvelujen käyttäminen mobiililaitteilla on vielä harvinaista, joten yrittäjillä on hyvät mahdollisuudet edelläkävijyyteen tämän osalta”, Soneran yrittäjäasiakkaista vastaava johtaja Tuomo Laukkonen.

Sonera Sovelluskauppa toimii Soneran verkkosivuilla osoitteessa www.sonera.fi/sovelluskauppa. Sovelluskaupan avulla yrittäjä voi käyttää kaikkia sovelluksiaan yhdellä tunnuksella ja yhdellä kirjautumiskerralla. Sovelluskauppaa päivitetään säännöllisesti uusilla sovelluksilla ja palveluilla.

*Soneran Yrittäjäkysely toteutettiin marras–joulukuussa 2014. Kyselyyn vastasi 1 009 yrittäjää eri toimialoilta ympäri Suomea. Kyselyn avulla haluttiin kartoittaa, miten mobiililaitteet ja tietoliikenneratkaisut vaikuttavat yrittäjän arjen sujuvuuteen ja hyvinvointiin. Vastaajiksi valittujen kriteereitä olivat yrityksen koko (alle 50 henkilöä) ja se, että vastaaja työskentelee omistamassaan yrityksessä sekä joko toimii päättävässä asemassa tai osallistuu yrityksensä päätöksentekoon.

Lisätiedot:

Susanna Sivén, markkinointipäällikkö, Sonera

p. +358-40-3026684
etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh.02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset