Sonera tuo ensimmäisenä pohjoismaisena operaattorina Suomessa asiakkailleen suoran, tietoturvallisen yhteyden Microsoftin pilvipalveluihin

Sonera tarjoaa ensimmäisenä operaattorina Suomessa yritysasiakkailleen suoran, laadultaan varman ja tietoturvallisen yhteyden Soneran verkottumispalvelusta Microsoftin pilvipalveluihin Azure ExpressRoute -palvelun kautta. Palvelun avulla Microsoftin palvelut voidaan liittää kiinteäksi osaksi Soneran DataNet-verkottumispalvelua ilman tarvetta erillisille yhteyksille.

Tämä vähentää asiakkaiden IT-kustannuksia merkittävästi, sillä ExpressRouten avulla asiakas pääsee suoraan Microsoft Office 365 ja Microsoft Azure -palveluihin tietoturvallisesti ja luotettavasti ilman palomuureja ja virtuaalisia erillisverkkoja (VPN). Se myös takaa asiakkaille laadultaan ja suorituskyvyltään tehokkaan ja turvallisen yhteyden Microsoftin palveluihin.

”Asiakkaille muutos on merkittävä parannus. Yleisen internetin suorituskykyä ei voida taata, mutta Azure ExpressRouten avulla voidaan palvelun saatavuus ja laatu pitää korkealla tasolla. Palvelu on myös kustannustehokas, sillä aikaisemmin asiakkaiden on täytynyt rakentaa erillisiä VPN-verkkoja ja palomuureja eri toimipisteistä pilvipalveluun tietoturvan varmistamiseksi. Sen sijaan, että yritykset ylläpitävät omia VPN- ja palomuuriympäristöjään, kaikki on nyt yhdessä palvelussa Sonera DataNetissä”, sanoo johtaja Toni Vartiainen Soneran yritysliiketoiminnasta.

Soneran tarjoaman palvelun ovat ottaneet ensimmäisenä käyttöön useat kansainväliset yritykset. Palvelu soveltuu isojen yritysten lisäksi myös keskisuurille yrityksille. ”Tutkimuksemme mukaan 70 % PK-yrittäjistä käyttää pilvipalveluita*, joten kustannustehokkaat ja luotettavat yhteydet yrityksen verkon ja pilvipalvelun välillä kiinnostavat asiakkaitamme kovasti”, Vartiainen sanoo.

*Soneran lehdistötiedote: Tutkimus: Yli 70 prosenttia PK-yrittäjistä käyttää pilvipalveluita – hyödyntämisessä vielä parantamista

TeliaSonera DataNet on kokonaisvaltainen tietoliikenneratkaisu, joka soveltuu vaativimpienkin liiketoimintajärjestelmien pohjaksi. DataNet yhdistää yrityksen kaikkien toimipisteiden lähiverkot TeliaSoneran verkkopohjaisiin ip-palveluihin. Myös etätyön tekijät saavat turvallisen yhteyden intranetiin. Yhteydet muodostetaan aina tarpeisiin ja olosuhteisiin parhaiten sopivalla tavalla. Visa Europe on myöntänyt DataNet-, Managed LAN- ja Palomuuri-palveluille PCI DSS v2.0 kansainvälisen tietoturvasertifikaatin.

Toni Vartiainen, Head of Intelligent Network Offering, Sonera
Sähköposti: etunimi.y.sukunimi@teliasonera.com