Sonera tuottaa Arctic15-tapahtuman wlan-verkon

Sonera tuottaa startup-yrityksiin keskittyvän Arctic15-tapahtuman langattoman lähiverkon eli wlanin. Tietoliikenteen toimivuudella on tapahtumassa merkittävä rooli. Sonera on myös vahvasti mukana yrittäjien liiketoiminnan kehittämisessä: tarjoamme kaiken kokoisille yrityksille toimivat verkkoyhteydet, laitteet ja asiantuntevan asiakastuen, joiden avulla yritykset voivat parantaa liiketoimintansa menestysmismahdollisuuksia.

Sonera on mukana pohjoismaisia ja baltian alueen startup-yrittäjiä yhteen kokoavassa  Arctic15-tapahtumassa. Sonera on rakentanut erityisesti kyseistä tapahtumaa palvelevan langattoman lähiverkon tapahtumapaikalle Helsingin Kaapelitehtaalle.
”Me pidämme huolta sekä tämänkaltaisten tapahtumien verkkoyhteyksistä että myös yksittäisten yrittäjien yhteyksistä.Toimivat yhteydet ja laitteet ovat elinehto etenkin startup-yrittäjille, mutta myös kaikille digitaalista liiketoimintaa harjoittaville yrityksille”,   sanoo Soneran yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja  Tuomo Laukkonen.

Soneran teettämän Yrittäjäkyselyn mukaan tietoliikenneratkaisuilla onkin yrittäjien liiketoimintaan huomattava vaikutus: 56 prosenttia yrittäjistä on sitä mieltä, että niillä voidaan parantaa liiketoiminnan menestymismahdollisuuksia. Yli puolet vastaajista (54 %) on myös sitä mieltä, että parempi tavoitettavuus on lisännyt tuottavuutta.*

Priorisoitu data sujuvoittaa yrittäjien tekemistä

Sonera tarjoaa yrittäjille Priorisoitu data -palvelua, jonka avulla yrittäjä voi halutessaan tehostaa nettiyhteyden toimivuutta ruuhkatilanteissa sekä parantaa datayhteyksien laatua kriittisissä sovelluksissa.

”Kyseinen palvelu soveltuu etenkin tilanteisiin, joissa yrittäjän toimiva ja nopea verkkoyhteys on kriittinen liiketoiminnan kannalta. Tällaisia tilanteita voi tulla vastaan esimerkiksi erilaisten tapahtumien yhteydessä tai vaikkapa mökkipaikkakunnilla, joissa verkko kuormittuu loma-aikojen mukaan,” kertoo Laukkonen.

Priorisoitu data -palvelu toimii ainoastaan 4G-verkossa ja se voidaan kytkeä Soneran yritysasiakkaiden 4G-liittymiin, jolloin liittymän maksiminopeus määräytyy liittymään valitun nettipaketin perusteella. Täysin ruuhkattomassa verkossa asiakaskokemus ei eroa priorisoidun ja priorisoimattoman liikenteen välillä.

*Soneran Yrittäjäkysely toteutettiin marras–joulukuussa 2014. Kyselyyn vastasi 1 009 yrittäjää eri toimialoilta ympäri Suomea. Näistä asiantuntijayrittäjiä oli 368. Kyselyn avulla haluttiin kartoittaa, miten mobiililaitteet ja tietoliikenneratkaisut vaikuttavat yrittäjän arjen sujuvuuteen ja hyvinvointiin. Vastaajiksi valittujen kriteereitä olivat yrityksen koko (alle 50 henkilöä) ja se, että vastaaja työskentelee omistamassaan yrityksessä sekä joko toimii päättävässä asemassa tai osallistuu yrityksensä päätöksentekoon.

Tuomo Laukkonen, yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja, Sonera
etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com , Soneran internetsivujen uutishuone . Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset .