Sonera vaihtaa lankaverkon yhteyksiä langattomiksi Lammilla, Hattulassa ja Iittalassa

Sonera vaihtaa syksyllä lankaverkon yhteyksiä langattomiksi Lammilla, Hattulassa ja Iittalassa. Toimintavarmempiin ja vikasietoisempiin mobiiliyhteyksiin siirtyminen koskee noin sataa asiakasta.

Vanhat lankapuhelinlinjat ovat käyneet monin paikoin tarpeettomaksi, kun Sonera on laajentanut matkaviestinverkkojaan ja asiakkaiden määrä lankaverkossa on tasaisesti vähentynyt. Nykyiset 3G- ja 4G-verkot tarjoavat toimintavarmempia ja edullisempia puhelin- ja laajakaistayhteyksiä asiakkaille. Langattomiin palveluihin siirtyminen vähentää ukkosesta ja myrskyistä johtuvia vikoja ja katkoksia ja alentaa asiakkaiden kustannuksia.

Sähkölinjojen maakaapeloinnin yhteydessä Sonera vaihtaa lankaverkon yhteyksiä langattomiksi Hämeenlinnan alueella Lammilla, Hattulassa ja Iittalassa. Syksyllä toteutettava vaihdos koskee noin 100 asiakasta. Kaikkiin asiakkaisiin otetaan henkilökohtaisesti yhteyttä muutosta valmisteltaessa.

Muutostöitä tehdään siten, että lankaliittymät poistuvat käytöstä 30.9.2014. Kaikissa tilanteissa varmistetaan, että asiakkailla on käytössään toimivat langattomat yhteydet ennen kuin vanhoja yhteyksiä poistetaan käytöstä. Soneran pylväät ja kaapelit kierrätetään asianmukaisesti. Sonera vastaa jatkossakin siitä, että asiakkailla on toimivat ja nykyaikaisen tietoyhteiskunnan edellyttämät yhteydet käytössään.

Seppo Kuusisto, projektijohtaja, Sonera
sähköposti: seppo.kuusisto@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi