Sonera yhdistää voimansa CGI:n kanssa tarjotakseen asiakkailleen reaaliaikaista laskutuspalvelua

Sonera tarjoaa yritysasiakkailleen mahdollisuuden ulkoistaa laskutuspalvelunsa kokonaan ja seurata laskutuksen etenemisestä reaaliaikaisesti. Laskutuspalveluun kuuluvat laskutuksen kaikki osa-alueet laskunvälittämisestä myyntireskontra- ja perintäpalveluihin. Laskujen välityspalvelusta vastaa IT-palveluyhtiö CGI.

Sonera on ainoa toimija Suomessa, joka voi tarjota kaikki laskutuksen osa-alueet yhtenä kokonaisuutena. Tämä tuo asiakkaille kustannustehokkuutta ja laadukkuutta palveluun. Palvelu soveltuu etenkin keskisuurille sekä suurille yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille, joilla on paljon laskutettavia asiakkaita. Tällaisia ovat esimerkiksi kaupungit, kunnat, energia- ja finanssialan yritykset.

Palvelussa on kattavat raportointiominaisuudet, joiden avulla laskujen tilaa voi seurata ajantasaisesti. Laskunvälitys sujuu kaikkiin kanaviin, joista yhä tärkeämpänä on sähköinen laskutus.

”Sonera on Suomen kärkikastia sähköisessä laskunvälityksessä, sillä Soneran laskuista 60 % lähtee sähköisinä. Me haluamme auttaa asiakkaitamme digitalisoimaan prosessejaan ja helpottamaan keskittymistä niiden omaan ydinliiketoimintaan”, sanoo Soneran yritysliiketoiminnan johtaja Petri Niittymäki.

”CGI on pitkään vastannut Soneran sähköisen laskutuksen teknisestä toteutuksesta ja mahdollistanut korkean tason saavuttamisen. Nyt syventyvän yhteistyömme myötä tuomme markkinoille aivan uudenlaisen palvelukonseptin myös muille yrityksille”, sanoo CGI:n välityspalveluista vastaava johtaja Leena-Mari Lähteenmaa.

CGI:n kehittämä välityspalvelu palvelee niin B2B- kuin B2C-liiketoimintaa harjoittavia yrityksiä. Yhden palvelun kautta kulkevat kaikki laskut siitä riippumatta, saapuvatko ne loppuasiakkaalle e-laskuina pankkeihin, verkkolaskuina yrityksille, sähköpostien liitetiedostoina vai perinteisinä paperilaskuina. Laskutuspalvelun ensimmäinen merkittävä asiakas on Helsingin kaupunki, jonka kanssa Sonera teki syksyllä sopimuksen noin 1,7 miljoonan laskun välittämisestä.

Rauno Väisänen, johtaja, liiketoimintaprosessien ulkoistaminen, Sonera
Puh. 0400 419932
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Leena-Mari Lähteenmaa, johtaja, liiketoimintaprosessien ulkoistaminen, CGI
leena-mari.lahteenmaa@cgi.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

CGI:n mediapalvelu Suomessa: Esa Luoto, 050 380 5601, esa.luoto@cgi.com. CGI Twitterissä: @CGI_FI

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2014 lopussa noin 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee noin 3 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi
Sonera on osa TeliaSonera-konsernia, joka toimii Pohjoismaissa, Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla Venäjä ja Turkki mukaan lukien, sekä Espanjassa.
  www.teliasonera.fi

Vuonna 1976 perustettu CGI on maailman 5. ja Suomen 2. suurin riippumaton ICT-palveluja tarjoava yritys. Yhtiöllä on 68 000 asiantuntijaa yli 40 maassa. Suomessa CGI työllistää yli 3 000 henkilöä 17 paikkakunnalla. CGI konsultoi asiakkaitaan liiketoiminnan ja ICT-ratkaisujen kehittämisessä, integroi ja kehittää tietojärjestelmiä sekä on asiakkaidensa ulkoistuskumppani. CGI:n liikevaihto on yli 10 Mrd. C$, ja yritys on listattu Toronton sekä New Yorkin pörsseissä (TSX:GIB.A ja NYSE:GIB). Lisätietoa: www.cgi.com ja www.cgi.fi.