Soneralta TOASin tv- ja laajakaistapalvelut – jopa 100 megabitin yhteysnopeus kuuluu jatkossakin asuntojen vuokraan

TeliaSonera Finland Oyj (Sonera) ja Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiö (TOAS) ovat solmineet sopimuksen TOASin asuntojen laajakaista- ja kaapelitelevisio-palveluista. Sopimuksen myötä TOASin yli 9 000 asukkaan vuokraan sisältyy 100 Mbit/s yhteysnopeudella toimiva laajakaista sekä valokuituverkossa toteutettava Soneran kaapeli-tv-palvelu. Sopimus on monivuotinen.

TOASin sekä laajakaista- että kaapelitelevisiopalvelujen tarjoaja vaihtuu uuden sopimuksen myötä. Kiinteistöt liitetään Soneran valokuituverkkoon tammi-helmikuussa 2015. TOASin asukkaiden vuokraan sisältyvä yhteysnopeus vastaa Sonera Kodin Netti Teho -palvelun nopeutta, jonka vaihteluväli on 50-100 Mbit/s valokuituverkossa.

Asukas voi lisäksi itse tilata käyttöönsä lisänopeutta ja laajakaistaisia lisäpalveluita. Lisätilauksesta asukas voi kunkin kiinteistön sisäverkkototeutuksesta riippuen vauhdittaa laajakaistansa jopa 1000 Mbit/s yhteysnopeuteen. Huippunopea yhteys mahdollistaa esimerkiksi useamman tietokoneen sekä teräväpiirtoisten tv- ja viihdepalveluiden käytön asunnossa yhtä aikaa. Soneran kaapeli-tv-palvelussa on tällä hetkellä asukkaiden saatavilla yli 160 tv-kanavaa tarjoaman laajentuessa edelleen syksyn 2014 aikana.

Valitsimme Soneran, koska haluamme että tv- ja laajakaistapalvelut ovat kokonaan ammattimaisen verkkoyhteystarjoajan toteuttamat, TOAS voi siten keskittyä omaan ydinosaamiseen eli opiskelija-asuntojen vuokraamiseen. Soneran kautta TOASin asukkaille tulee myös mahdollisuus halutessaan tilata lisäpalveluja edulliseen hintaan”, toimitusjohtaja Timo Lehto Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiöstä toteaa.

Sopimus osoittaa, että olemme olleet oikealla tiellä kehittäessämme valokuitupohjaisia palveluitamme Tampereen seudulla. TOAS on Soneralle merkittävä yhteistyökumppani, joka näkee näiden yhteyksien edut ja mahdollistaa nyt tuhansille opiskelijoille huipputasoiset laajakaista- ja tv-palvelut”, Soneran toimitusjohtaja Valdur Laid sanoo.

Sonera investoi mittavasti Tampereen valokuituyhteyksiin

Sonera toteuttaa TOASin asukasverkon valokuidulla. Sonera investoi tänä vuonna viisi miljoonaa euroa Tampereen alueen valokuitu- ja 4G-yhteyksiin ja ensi vuonna sama tahti jatkuu. Tänä vuonna investoinnit painottuvat valokuituun ja ensi vuonna 4G-verkkoon. Valokuiturakentaminen hyödyttää VTS-kotien asukkaiden lisäksi useimpia tamperelaisia, sillä kesäkuun 2015 loppuun mennessä Soneran valokuitu on saatavilla jo 68 000 kotitalouteen Tampereella ja lähiympäristössä.

Sonera on tänään julkistanut yhteistyösopimuksen myös VTS-kotien asuntojen laajakaista- ja kaapelitelevisiopalveluista.

Timo Lehto, toimitusjohtaja, Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiö
sähköposti: etunimi.sukunimi@toas.fi

Pia Ylimäki, asiakaspalvelupäällikkö, Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiö
sähköposti: etunimi.sukunimi@toas.fi

Valdur Laid, toimitusjohtaja, Sonera
040 302 1000
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Esko Korkalo, myyntijohtaja, Sonera
0400 404 087
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi