Soneran gsm-verkossa satunnaisia häiriöitä puheluissa

Soneran gsm-verkossa on satunnaisia häiriöitä puhelun muodostumisessa. Noin 6 % puheluista epäonnistuu valtakunnallisesti. 3G- ja 4G-verkko toimivat normaalisti.

Soneran gsm-verkossa on aamulla ilmennyt satunnaisia häiriöitä puhelun-muodostuksessa. Yksittäisen laitteen ohjelmistovirheestä johtuva häiriö vaikuttaa ainoastaan gsm-verkon puheluihin.

Arvion mukaan noin 6 % gsm-puheluista epäonnistuu virheen vuoksi. Häiriöt puheluissa vaikuttavat valtakunnallisesti Soneran ja Tele Finlandin matkapuhelinliittymiin.

Soneran 3G- ja 4G-verkko toimivat normaalisti. Häiriö koskee myös hätäpuheluita. Puhelun epäonnistuessa asiakkaan kannattaa yrittää puhelua uudestaan, ja myös kytkeä puhelin ensisijaisesti 3G-verkkoon, mikäli puhelimen asetuksista voi valita ensisijaisen verkon. Hätäpuheluita varten SIM-kortin voi poistaa puhelimesta, jolloin puhelin valitsee toisen verkon hätäpuhelua varten.

Viankorjaus on käynnissä.

Pahoittelemme viasta asiakkaillemme aiheutunutta haittaa. Tiedotamme tilanteesta jatkuvasti osoitteessa sonera.fi/hairiotiedotteet ja lisäksi Twitter-tilillämme @sonera_uutiset.

Lisätietoja medialle:

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com , Soneran internetsivujen uutishuone . Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset .