Soneran myydyimmät: Apple iPhonet kärjessä, 4G hallitsee yritysasiakkaiden puhelinvalintaa

Apple iPhonet ottivat kaksoisvoiton myydyimpien puhelinten listalla. 4G-mallien suosio jatkuu erityisesti yritysasiakkaiden puhelinvalinnoissa.

Apple iPhonet nousivat heinäkuun jälkeen kaksoisvoittoon Soneran myydyimpien puhelinten listalla. Samsungin ja Nokian laitteet jakoivat muut listasijat pienillä mallimuutoksilla. Syksyn Marshall-kampanjassa mukana oleva Samsung Galaxy Express 2 ja Nokia Lumia 925 nousivat takaisin listalle, ja heinäkuussa vahvasti sijoittunut uutuus Nokia Lumia 930 laski listan loppupäähän.

”Koulunaloitussesongille tyypillisesti muutama edullisempi puhelinmalli piti hyvin pintansa listaa yleisesti hallitsevien premium-tasoisten älypuhelinten joukossa. Elokuussa myös lisätarvikkeet vauhdittivat älypuhelinmyyntiä, kun ikonisiin Marshall-kaiuttimiin kytketty puhelin- ja liittymäkampanjamme sai musiikin ystävät päivittämään puhelimiaan valmistajien huippumalleihin”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Soneran myydyimmät puhelimet elokuussa (suluissa sijoitus heinäkuussa)

1. (1.)     Apple iPhone 5S
  2. (7.)     Apple iPhone 4S
  3. (2.)     Samsung Galaxy S5
  4. (5.)     Nokia 301
  5. (4.)     Samsung Galaxy Trend Plus
  6. ( - )     Nokia Lumia 925
  7. ( - )     Samsung Galaxy Express 2
  8. (3.)     Nokia Lumia 930
  9. (8.)     Nokia Lumia 630
  10. ( - )     Samsung Galaxy S4 4G

Soneran yritysasiakkaiden Top 5 -puhelimet elokuussa

1. iPhone 5S 16Gb
2. Samsung Galaxy S5
3. Lumia 930
4. Lumia 925
5. Samsung Galaxy Xcover 2

”Yritysasiakkaiden valinnoissa näkyy kestotrendinä nopeassa 4G-verkossa toimivien, monipuolisten älypuhelinten suosiminen. Puhelin on yrityskäyttäjille välttämätön perustyöväline, jolta odotetaan tehokkuutta ja hyvää palvelukykyä kaikissa viestintään liittyvissä perusrutiineissa”, Saranpää arvioi.

Markku Saranpää, johtaja, laiteliiketoiminta puh. 0400 984994

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi