Soneran myydyimmät: Apple jatkaa kärjessä, älylaitteet kasvattavat laitekauppaa

Applen puhelimet hallitsivat Soneran maaliskuun myydyimpien puhelinten listaa. Kevään mittaan myydyimpien puhelinten listan odotetaan uudistuvan, ja älylaitteet tuovat oman lisänsä Soneran laitekauppaan.

Lumia 635 kiilasi Applen värisuoran väliin Soneran maaliskuun puhelinmyynnissä. Listalla nähdään jotain uutta ja jotain vanhaa, kun Samsungin uutuuspuhelin Galaxy A3 nousi kärkisijojen tuntumaan edelliskuukausilta tuttuja puhelimia sisältävällä listalla. Nokia 301 vahvistui erityisesti yritysasiakkaiden peruspuhelimena.

”Kevään myötä laitemarkkinassa tapahtuu, kun aloitimme päättyneessä kuussa LG:n uutuuspuhelinten myynnin ja huhtikuussa alkavat Samsungin uuden Galaxy S6:n toimitukset”, kertoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Älylaitteet kasvattavat laitekauppaa

Soneran lisätarvikekauppaan on avattu älylaiteosasto (www.sonera.fi/aly), johon on koottu monipuolinen valikoima viimeisimpiä älylaitteita älykelloista aktiivisuusrannekkeisiin ja turvalaitteisiin.

”Älypuhelimen kanssa yhdessä toimivat kellot laajentavat puhelimen ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia kätevästi kellosta vilkaistavaksi, ja samalla puhelinten liikunta- ja terveyssovellukset päivittyvät palvelemaan kellon käyttäjiä. Älykauppamme tarjoaa myös terveyden ja aktiivisuuden seurantaan tarkoitettuja suosittuja aktiivisuusrannekkeita ja esimerkiksi lasten turvallisuutta lisäävää Yepzonin GPS-paikanninta”, kertoo Saranpää.

Soneran myydyimmät puhelimet maaliskuussa (suluissa sijoitus helmikuussa)

1. (1.)    Apple iPhone 6
  2. (2.)    Apple iPhone 5S
  3. (7.)    Nokia Lumia 635
  4. (9.)    Apple iPhone 5C
  5. ( - )    Samsung Galaxy A3
  6. (8.)    Nokia 301
  7. (4.)    Sony Xperia Z1 Compact
  8. (6.)    Nokia Lumia 930
  9. (10.)  Samsung Galaxy Trend+
  10. (5.)    Samsung Galaxy S4 Mini

Markku Saranpää, Soneran laiteliiketoiminta
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.