Soneran pääkonttorille Green Office -merkki

Sonera on saanut WWF:n Green Office –merkin tunnustuksena sitoutumisesta toimiston ympäristöohjelmaan Helsingin Vallilassa sijaitsevassa ns. Pandakorttelissa.

WWF myönsi Soneran pääkonttorille Green Office-merkin käyttöoikeuden syyskuun lopulla tehdyssä toimistotarkastuksessa.Tunnustus myönnettiin Green Office – kriteerien täyttymisestä Helsingin Vallilan Teollisuuskatu 15:n toimistokokonaisuudessa (Elimäenkatu 8&10, Teollisuuskatu 13&15), ns. Pandakorttelissa. Hyväksyntää edelsi vuoden kestänyt määrätietoinen työ, jonka aikana sovittiin mm. ympäristötavoitteista sekä tarkennettiin ja uudistettiin jätteiden lajittelukäytäntöjä, joilla ympäristörasitusta voidaan pienentää oleellisesti. Toimistotarkastuksessa kiiteltiin lisäksi Soneran käyttämää uusiutuvaa sähköä. Toiminta kohti entistäkin ekotehokkaampia toimistokäytäntöjä tulee jatkumaan tiiviinä laaditun ympäristöohjelman mukaisesti.

Soneran toimistoympäristöohjelman päätavoitteina on vähentää sähkön käyttöä ja sekajätteen määrää. Lisäksi tavoitteena on entisestään vähentää paperinkulutusta sekä kasvattaa reilusti soneralaisten tietoisuutta ympäristöasioista. Parhaillaan seurattava ajanjakso kattaa vuodet 2009-2011.

Pandakorttelin saama tunnustus on hieno ja konkreettinen tapa toteuttaa konsernin ympäristöön liittyviä tavoitteita yhdessä soneralaisten kanssa, kertoo TeliaSonera Finlandin toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström.

TeliaSonera konsernissa olemme sitoutuneet harjoittamaan liiketoimintaa ympäristön kannalta kestävällä tavalla. Omissa toiminnoissamme toimimme määrätietoisesti jätteiden vähentämiseksi,  hiilidioksidipäästöjen alentamiseksi ja aiomme käyttää raaka-aineet ja energian tehokkaasti hyväksi. Vuosittain julkaistavassa yritysvastuuraportissamme seuraamme toimenpiteidemme kehittymistä mm. CO2-päästöistä ja jätteiden määrästä. Yksi merkittävimmistä tavoista edistää tavoitteita on energiatehokkuuden lisääminen. Lisäksi Suomessa ostamme ympäristömerkittyä eli uusiutuvaa sähköä kaikissa omissa toiminnoissamme, kuten Pandakorttelissa. Käytämme entistä enemmän virtuaalikokouksia sekä etähallintatoimintoja ja tarjoamme näitä myös asiakkaillemme.  Pyrimme verkoissamme ja rakennuksissamme lämmityksen, jäähdyksen ja sähkön osalta optimoituun energiankäyttöön.

WWF Green Office on käytännöllinen ympäristöjärjestelmä toimistojen ekotehokkuuden lisäämiseksi. Sen avulla yritykset voivat vähentää ympäristökuormitustaan, saavuttaa säästöjä ja hidastaa ilmastonmuutosta. Tällä hetkellä Green Office –verkostoon kuuluu noin 185 yritystä, joista noin 140:lle on myönnetty WWF Green Office-merkki.

Lisätietoa suhtautumisestamme ympäristöasioihin on saatavana osoitteesta

WWF Green Officesta lisätietoa osoitteessa  www.wwf.fi/greenoffice

Lisätietoja asiasta:

Green Office vastaava:  Siru Sihvonen, CR Manager, TeliaSonera Finland Oyj
e-mail: siru.sihvonen@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235

Sonera tarjoaa tietoliikenne- ja viestintäpalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2009 lopussa 3,8 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 800 henkilöä, ja yhtiö toimii yli 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi