Soneran toukokuun myydyimmät: huippumallit ja peruspuhelimet hallitsivat kevätjuhlasesonkia

Huippupuhelimet ja peruslaitteet hallitsivat Soneran toukokuun myydyimpien puhelinten listaa. Laitteiden ohella uudistettu liittymävalikoima kiinnosti asiakkaita toukokuussa.

Apple iPhone 6 oli Soneran myydyin puhelin toukokuussa. iPhonet pärjäsivät muutenkin vahvasti kolmen mallin voimalla Nokia-puhelinten viedessä kolmos- ja nelostilan listalla. Samsung vei peräti puolet kymmenestä kärkisijasta, ja edelliskuun tapaan lippulaiva Samsung Galaxy S6 ja S6 Edge olisivat yhteenlaskettuna tavoitelleet mitalisijaa.

”Koko kevään jatkunut trendi vahvistui toukokuussa. Suomalaiset arvostavat eri merkkien ykkösmalleja, ja toisaalta edulliset peruslaitteet, varsinkin 4G-kykyiset älypuhelimet, löytävät yleisönsä hyvin. Koulujen päättyessä ostetaan parempia älypuhelimia valmistujaislahjaksi, ja toisaalta edullisia peruspuhelimia pienempien koululaisten ensimmäiseksi kännykäksi”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Soneran myydyimmät puhelimet toukokuussa (suluissa sijoitus huhtikuussa)

1. (1.)    Apple iPhone 6
  2. (3.)    Apple iPhone 5S
  3. (6.)    Nokia 301
  4. (4.)    Nokia Lumia 635
  5. (8.))   Samsung Galaxy Ace 4
  6. ( - )    Apple iPhone 6+
  7. ( - )    Samsung Galaxy S6 Edge
  8. (2.)    Samsung Galaxy A3
  9. (5.)    Samsung Galaxy S6
  10. ( - )    Samsung Galaxy S4 Mini

Laitteet vetävät, myös uudistettu liittymävalikoima kiinnostaa

Matkapuhelimet ja tabletit tekevät matkaviestinnän näkyväksi, ja niillä on perinteisesti suuri merkitys operaattorin liiketoiminnalle. Toukokuussa asiakkaita sai liikeelle myös Soneran matkaviestinnän liittymäuudistus ja uudistunut markkinointi.

”Sonera Sopiva on edelleen ainoa liittymä, jossa pohjolan ja Baltian liikenne sisältyy perushintaan. Nyt yksinkertaistimme pakettivalikoimaa vastaamaan paremmin asiakkaiden odotuksia, ja tarjoamme uuden Sopivan hankkiville asiakkaille konkreettista nopeus- ja hintaetua Liikkuva Netti-liittymästä. Asiakkaamme ovat ottaneet uudistuksen erittäin hyvin vastaan”, sanoo Soneran kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Jussi Salminen.

Lisätietoja: www.sonera.fi/sopiva

Lisätietoja medioille:

Markku Saranpää, Soneran laiteliiketoiminta
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.