Soneran Ultrahack-haasteessa pureudutaan liikenteen uusiin ratkaisuihin

Sovelluskehittäjille suunnatussa Ultrahack 2015 -ohjelmointitapahtumassa kehitetään ratkaisuja yritysten ja julkishallinnon esittämiin haasteisiin. Soneran haasteeseen tarttuneiden osallistujien tehtävänä on keksiä matkustamista helpottavia ratkaisuja ja palveluita kuluttajille. Sonera on mukana myös Tiedon haasteessa.

Sonera on mukana kahdessa Ultrahack-tapahtuman haasteessa. Soneran esittämä päähaaste liittyy saumattoman matkustamisen kehittämiseen, jonka ratkaisuja Sonera parhaillaan työstää.
”Olemme käynnistämässä marras-joulukuun aikana Suomen ensimmäistä MaaS-palvelun* pilottia, joka rakentaa matkustajalle juuri hänen tarpeisiinsa sopivimman matkaketjun eri liikkumisvälineistä ”, kertoo kehitysjohtaja Jouni Sintonen Soneralta.

Sonera toivoo Ultrahack-haasteeseen tarttuvilta osallistujilta uudenlaista, tuoretta näkökulmaa matkustamista helpottaviin älyliikenteen ratkaisuihin ja palveluihin.
”Uusien toiminnallisuuksien tai sidosryhmien keksiminen olisi varsin hyödyllistä. Olisi myös hienoa löytää ratkaisuja, joiden avulla käyttäjät saisivat parhaan mahdollisen hyödyn palvelun käytöstä esimerkiksi siten, että sovelluksella voisi ostaa musiikkikeikalle lähtiessään matkan lisäksi myös lipun kyseiseen esitykseen”, Sintonen kertoo.

Soneran M2M in a Box -palvelu auttaa Tiedon haasteeseen osallistuvia

Tiedon haastamat Ultrahack-tiimit parantavat tulevaisuuden vähittäiskauppaa Soneran M2M in a Box -palvelun avulla. Soneran uusi M2M in a Box -palvelu tarjoaa yrityksille uusia liiketoimintahyötyjä ja mahdollisuuksia mm. lämpötilan, kosteuden, liikkeen ja sijainnin mittaamisen avulla. Palvelu on suunniteltu erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka hyötyvät esimerkiksi varaston tai liiketilan lämpötilan ja ilmankosteuden etävalvonnasta.

Syyskuussa käynnistynyt Ultrahack-tapahtuma huipentuu Slush-tapahtumassa, jossa tapahtuman voittajat palkitaan.

* MaaS termi tulee sanoista Mobility-as-a-service, josta käytetään suomennosta ”Liikkuminen palveluna” tai ”Liikenne palveluna”.

Jouni Sintonen , kehitysjohtaja, Sonera
p. +358-40-5333364
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Kimmo Ahvenlampi, kehityspäällikkö, M2M in a Box, Sonera
puh. +358-40-3024698
sähköposti: kimmo.z.ahvenlampi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com , Soneran internetsivujen uutishuone . Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset .