Soneran verkkoa piinannut sitkeä vika on löydetty ja korjattu

Sonera ja Nokia jatkavat yhteistyötä verkon toimintavarmuuden takaamiseksi.

Sonera ja Nokia ovat antaneet Viestintävirastolle selvityksen Soneran verkko-ongelmista. Yhtiöt ovat selvittäneet verkko-ongelmia aiheuttaneet juurisyyt ja jatkavat yhteistyötä verkon toimintavarmuuden varmistamiseksi. Kaikki Soneran asiakkaiden palvelut toimivat normaalisti.

Nokia ja Sonera käynnistivät 19.1. tapahtuneen vikatilanteen jälkeen verkon toimintavarmuuden parannusohjelman. Maanantain 15.2. vika tapahtui valmisteltaessa ohjelmistopäivitystä osana tammikuun tapahtuman jälkeen aloitettua ohjelmistokorjausohjelmaa. Tämä aiheutti ruuhkautumista yhdessä verkkoelementissä ja häiriöitä asiakkaiden palveluun. Tarvittavat ohjelmistokorjaukset on nyt tehty.

”Nokian parhaat asiantuntijat yhdessä Soneran kanssa jatkavat verkon tehostettua seurantaa tarjotakseen Soneralle ja sen asiakkaille toimintavarman ja korkealaatuisen verkon, josta Nokia tunnetaan. Pahoittelemme Soneralle ja sen asiakkaille aiheutunutta haittaa ja harmia", sanoo johtaja Jan Lindgren Nokialta.

”Kyse on ollut poikkeuksellisesta ja vaikeasti selvitettävästä viasta. Olen tyytyväinen, että asiaan on nyt saatu selvyys, mutta erittäin pahoillani siitä, että tutkinta on kestänyt näin kauan ja vikatilanne on aiheuttanut harmia asiakkaillemme”, sanoo Soneran teknologiajohtaja Kalev Reiljan.

Soneran viestintä
Sähköposti: communications-fi@sonera.com

Nokian viestintä
Sähköposti: press.services@nokia.com