Suomalainen henkilöpaikannin myyntiin Soneran kautta

Puettavia mobiiliteknologioita ja älyvaatesovelluksia kehittävä suomalainen Yepzon tuo mm. lasten turvallisuutta lisäävän palvelunsa myyntiin Suomen markkinoille Soneran kautta joulukuussa. Samalla Yepzon on valinnut TeliaSoneran laitteiden välisen M2M-ratkaisun (machine-to-machine) sovellukseensa Euroopan, Venäjän ja USA:n markkinoilla.

Yepzon-paikannuslaite on pienikokoinen ja helppokäyttöinen. Se kulkee kätevästi lapsen mukana, ja hänet voidaan paikantaa älypuhelimella niin läheltä kuin kaukaa. Laite ja sovellus toimivat kaikissa yleisimmissä älypuhelinten käyttöjärjestelmissä kaikissa Euroopan maissa, USA:ssa sekä Venäjällä ja. Asiakkaan ei tarvitse ilmoittaa henkilötietoja, eikä käyttäjätunnuksia vaadita.

”Lasten turvallisuutta lisäävä tuotteemme edellyttää luotettavia yhteyksiä. TeliaSonera tarjoaa ne meille kaikilla markkinoilla yhdellä M2M-käyttäliittymällä, joka on helposti laajennettavissa kansainvälisen toimintamme kasvaessa”, sanoo Yepzon-konsernin toimitusjohtaja ja sen perustajiin lukeutuva Otto Linna.

Palvelu Soneran kautta myyntiin joulukuussa

Yepzonin palvelu tulee Suomen markkinoille Soneran kautta joulukuun aikana. Palvelun voi ostaa Sonera Kaupoista ja Soneran verkkokaupasta osoitteesta www.sonera.fi. Paikantimen hinta on 99 euroa ja palvelun käyttö on ensimmäiset 6 kk ilmaista 30 megatavun käyttöön saakka, jonka jälkeen palvelu maksaa 3,95 eur/kk.

”Palvelu toimii kaikissa Euroopan maissa, USA:ssa ja Venäjällä. Asiakkaat voivat liikkua tämän alueen sisällä maasta toiseen ja käyttää sovellusta. Jos he haluavat viedä laitteen muihin maihin, he voivat tehdä niin helposti Yepzonin verkkoportaalissa saatavilla olevan lisäpalvelun avulla”, sanoo Soneran kuluttajaliiketoiminnan johtaja Jussi Salminen.

Tuote tulee myyntiin Suomen lisäksi Italiassa, Venäjällä ja Britanniassa loppuvuoden aikana. Tuote tulee olemaan saatavilla Yepzonin verkkokaupan kautta myös koko Euroopassa.

Ihmisten yhdistäminen puettavan teknologian, kuten Yepzon-konsernin lasten turvallisuutta lisäävän puettavan sovelluksen kautta, on esineiden internetin (Internet of Things; IoT) nopeasti kasvava markkinasegmentti, jonka odotetaan kasvavan 47 prosenttia vuosittain pelkästään Pohjoismaissa.

Tuote-esittelyvideo on saatavilla osoitteessa www.yepzon.com.

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi