Yritykset ja yrittäjät voivat nyt hallita useaa laitetta yhden liittymän avulla

Työtä tehdään nykyään monella laitteella. Sonera on uudistanut yrittäjille ja yrityksille tarkoitettuja liittymiään helpottaakseen heidän arkeaan. Yhdistämme työntekijöiden kaikki laitteet nyt yhden, helposti hallittavissa olevan liittymän alle uudenlaisella tekniikalla.

Yhä useammat käyttävät työssään montaa verkkoon kytkeytyvää laitetta. Soneran teettämän yrittäjätutkimuksen* mukaan lähes joka toinen yrittäjä omistaa tabletin ja kolme neljästä älypuhelimen. Töitä tehdään myös nykyään yhä useammassa paikassa.

Monien eri liittymäsopimusten hallinnoiminen voi kuitenkin olla hankalaa ja aikaa vievää. Sonera vastaa tähän toimintaympäristön muutokseen yksinkertaistamalla yritysliittymätarjontaansa.

”Asiakkaamme ovat kaivanneet laskutuksen ja laitteiden hallinnan selkeyttämistä. Nyt yksi liittymä kokoaa kaikki laitteet ja niiden liittymät samaan pakettiin”, kertoo Soneran yritysliiketoiminnasta vastaava Petri Niittymäki.

Sonera Sopiva Pro – aina nopeimmassa 4G-verkossa

Uusi, yrityksille tarkoitettu Sonera Sopiva Pro -liittymä kattaa yhden työntekijän kaikki laitteet tabletista älypuhelimeen ja kannettavaan tietokoneeseen. Sonera Sopiva Pro -mobiililiittymään yhdistetyt laitteet toimivat aina nopeimmassa 4G-verkossa. Sonera Sopiva Pro toimii myös pohjolassa ja Baltiassa, eli sekä puhe, viestit että netti ovat käytössä samaan tapaan kuin kotimaassa.

Tarjolla on neljä erilaista Sonera Sopiva Pro -pakettia entisen 26 paketin tarjoaman sijaan. Kaikkiin näihin paketteihin kuuluu puhetta, tekstiviestejä ja dataa.

”Olemme muotoilleet Sopiva Pro:n paketit kohtaamaan asiakkaidemme tarpeita. Suurimpaan Pro N -pakettiimme kuuluu 25 tunnin puheen ja 500 tekstiviestin lisäksi 25 gigan netti. Tämä paketti vastaa moninkertaisesti useimpien asiakkaidemme datan käyttöä”, sanoo Niittymäki.

Sonera Sopiva Pro -liittymät käyttävät yhteistä nettipalvelua, jolloin jokaiselle laitteelle ei tarvitse erikseen hankkia nettipakettia. Sonera Sopiva Pro -liittymän ensimmäinen taso maksaa 12,90 euroa/kk ja suurin taso puolestaan 34,90 euroa/kk. Näin kaikille yrityksille löytyy juuri niiden tarpeisiin räätälöity paketti. Käytössä olevat laitteet yhdistyvät Sopiva Pro -liittymään nettikorteilla, joiden hinta on 6,90 euroa/kpl.

Jos datan käyttö kasvaa yllättäen, liittymä lisää automaattisesti työntekijän käyttöön yhden gigan hintaan 1,50 euroa. Liittymä jatkaa datan lisäämistä automaattisesti viidessä portaassa aina 1 Gt/1,50 euroa.

*) Soneran TNS Gallupilla teettämä Yrittäjäkysely toteutettiin tammikuussa 2014. Kyselyn avulla haluttiin kartoittaa, miten mobiililaitteet ja tietoliikenneratkaisut vaikuttavat yrittäjän arjen sujuvuuteen ja hyvinvointiin. TNS Gallup haastatteli puhelimitse 850 yrittäjää eri toimialoilta ympäri Suomea. Yrittäjien keski-ikä oli 49 vuotta. Vastaajiksi valittujen kriteereinä olivat yrityksen koko (alle 50 henkilöä) ja se, että vastaajat työskentelivät omistamassaan yrityksessä.

Lisää Soneran yrittäjätutkimuksesta:

Lisätietoja Sonera Pro -liittymistä:

Petri Niittymäki, johtaja, Soneran yritysliiketoiminta
puh: +35840 3023 000
sähköposti: etunimi.sukunimi(a)teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.