Säkenöivä joulu Sonyn tuotteilla

Kovia paketteja kuusen alle

Vietä joulua tyylillä

BTX300-kaiutin tekee joulunvietosta vaivatonta ja mukavaa. Ohuen ja modernin muotoilun ansiosta kaiuttimelle on helppo löytää sopiva paikka kodista. Joululaulut raikaavat langattomasti älypuhelimesta tai tabletista käsin Bluetooth®- tai yhden kosketuksen NFC-yhteyden avulla. Akku antaa virtaa jopa kahdeksan tuntia ja näin ollen sallii musiikin siirtelyn huoneesta huoneeseen.

SRS-BTX300                  noin 199 euroa

Suo hetki itsellesi

Hyvä äänenlaatu ei vaadi isoja ja kömpelöitä kuulokkeita. MDR-10 on ensiluokkaisten kuulokkeiden tuotesarja, joka antaa oikeuden musiikin jokaiselle tahtilajille ja herkille yksityiskohdille.

MDR-10RC yhdistää laadukkuuden ja ylellisen käyttömukavuuden. Kuulokkeita löytyy mustina, valkoisina ja punaisina. Kuulokkeet ovat taitettavat, eli ne mahtuvat mukavasti laukkuun tai taskuun.

MDR-10RBT Bluetooth®-kuulokkeissa on erinomainen eristys, joten niillä voi kuunnella musiikkia mukavasti ja häiriintymättä. Musiikkia voi soittaa langattomasti älypuhelimesta, tabletista tai tietokoneesta Bluetoothin tai NFC One-Touch-Listening -tekniikan avulla jopa 17 tuntia yhdellä latauksella.

MDR-10RC                     noin 169 euroa

MDR-10RBT                   noin 225 euroa
Painokelpoisia tuotekuvia täältä.

Lempikirjat mukaan PRS-T3:lla

Suosikkikirjat on helppo antaa joululahjaksi sukulaisille Sonyn ohuen ja kevyen PRS-T3-lukulaitteen ansiosta. Laite on vain kynän paksuinen ja kolmen minuutin pikalataus riittää jopa kokonaisen 600-sivuisen romaanin lukemiseen. Wifi-yhteyden ansiosta kokonainen kirjasto on käden ulottuvilla ja sanastoa on helppo tarkistaa sanakirjasta tai etsiä tietoa Googlesta ja Wikipediasta. Lisäksi PRS-T3 on ainoa lukulaite, jossa on sisäänrakennettu suojakansi – avaa kansi ja jatka lukemista siitä, mihin viimeksi jäit.

PRS-T3                         noin 149 euroa

Painokelpoisia tuotekuvia löytyy täältä.

Tallenna joulun muistot – kameroita kaikkiin toiveisiin

Älypuhelimeen yhdistettävällä QX10 Smart Lens -kameralla saa taltioitua loistavia kuvia ja HD-tason videoita. Kamera yhdistetään älypuhelimeen helposti Bluetooth®- tai yhden kosketuksen NFC-yhteyden avulla. Kamera tarjoaa lukuisia luovia ulottuvuuksia kuvaukseen. QX10:n voi asettaa mihin vain ja ottaa kuvia älypuhelimen välityksellä. Kuvien katsominen ja asetusten säätäminen tehdään älypuhelimen näytöltä käsin. Lisäksi kuvia voi jakaa sovellusten avulla suoraan puhelimesta ilman, että se on yhteydessä kameraan.

DSC-QX10                     noin 229 euroa

Painokelpoisia tuotekuvia löytyy täältä.

NEX-5T sopii täydellisesti kuvaajalle, joka haluaa järjestelmäkameran laatua ja säätömahdollisuudet, mutta näppärää muotoilua helposti kannettavassa paketissa. WiFi- ja yhden kosketuksen NFC -yhteyksien avulla NEX-5T:n voi helposti yhdistää älypuhelimen, tabletin, tietokoneen tai televisioon ja siirtää kuvia ja videoita langattomasti. Vaihdettavan objektiivin ansiosta NEX-5T on tehokas ja luovia kuvausmahdollisuuksia tarjoava kamera taskukoossa.

NEX-5T                         noin 699 euroa

Painokelpoisia tuotekuvia löytyy täältä.

α3000 on helppokäyttöinen järjestelmäkamera joka antaa luovuudelle tilaa. Kompaktikameroihin tottuneille kuvaajille α3000 tarjoaa huomattavasti tavallista parempaa kuvanlaatua. Suuri kenno tuo kuviin lisää herkkyyttä ja se pystyy hyödyntämään enemmän valoa, mikä vähentää kohinaa. Kamera ottaa tarkkoja kuvia ja videoita hämärässä valaistuksessa, missä tavallisella kompaktikameralla usein tulee epäonnistuneita kuvia. Hyvä ja edullinen vaihtoehto aloittelevalle kuvaajalle.

α3000                                            noin 449 euroa

Lisää kuvia löytyy täältä.

Palkittu DSC-HX50V on pienin kompaktikamera, jossa on tehokas 30-kertainen optinen zoomi, jolla saa sekä tasokkaita valokuvia että Full HD -videota. Sisäänrakennetun GPS:n avulla kuvista näkee helposti tarkan kuvauspaikan. WiFi-yhteyden avulla kuvia ja videoita on helppo siirtää tietokoneelle, älypuhelimeen tai Sonyn PlayMemories -ohjelmalla varustettuun tablettiin.

DSC-HX50V                   noin 419 euroa

Koko perhe kokoontuneena KDL-W905:n ääreen

Tunteita, draamaa ja jännitystä joka hetki Sonyn palkitun televisiotuoteperheen parissa. Hyvä kuvanlaatu ja selkeä ääni muodostavat yhdessä todellisen tv-elämyksen. Viimeisin X-Reality PRO -prosessori parantaa kuvaa ja antaa luonnollisen katselukokemuksen. KDL-W905 -televisioon voi yhdistää esimerkiksi älypuhelimen NFC One-Touch -toiminnon avulla ja näyttää perheelle omia kuvia ja videoita.

KDL-40W905                                   noin 1 449 euroa

Videokamera mukaan hiihtomäkeen

Action Cam AS30V on videokamera, joka ikuistaa perheen hauskimmat hetket – niin märät uintireissut kuin jyrkät laskettelumäetkin. Kätevän kokoinen kamera on suojattu vedenpitävällä kotelolla, joka mahdollistaa täynnä yksityiskohtia olevien kuvien ja Full HD -tason videon kuvaamisen myös äärimmäisissä olosuhteissa. Kompakti muotoilu halkoo vettä ja tuulta, kun kuvaaja hyppää laskuvarjolla, huristaa moottorikelkalla tai paahtaa rinnettä alas. Kuvat ja videot siirtyvät helposti WiFi- tai yhden kosketuksen NFC-yhteydellä.

HDR-AS30V                   noin 329 euroa

Lisää kuvia löytyy täältä.

Sukellus viihteen maailmaan BDP-S5100:lla

Sonyn palkittu Smart Blu-Ray -soitin vie joulun viihdetarjonnan uudelle tasolle. Soittimen voi helposti yhdistää jännittävään elokuvien, musiikin, sarjojen ja pelien maailmaan sisäänrakennetun WiFi-yhteyden avulla. Käytettävissä on Sony Entertainment Networkin laaja valikoima sekä muut palvelut, kuten esimerkiksi elokuvien ja sarjojen suoratoistopalvelu Netflix. Lisäksi soittimella on mahdollista keskustella sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa ja Twitterissä samalla kun katsoo televisiota. Smart Blu-Ray -soitinta voi hallita älypuhelimella tai tabletilla ilmaisen TV SideView -sovelluksen avulla. Soitin tottelee myös äänikomentoja.

BDP-S5100                    noin 165 euroa

Uudenvuoden karkeloiden tunnelmannostattaja

GTK-N1BT -kaiuttimella voi toistaa langattomasti musiikkia älypuhelimesta, tabletista tai tietokoneesta helposti ja mukavasti – ilman johtoja, hankalaa asennusta tai monimutkaisia valikoita. Tämä on mahdollista Bluetooth®- tai yhden kosketuksen NFC-yhteyden ansiosta. Laitteessa on myös valikoima erilaisia äänenkorjausasetuksia, jotta jokainen musiikkityyli pääsisi oikeuksiinsa. Lisäksi värikkäät LED-valot kohottavat juhlatunnelmaa. Älykkään muotoilunsa ansiosta GTK-N1BT voidaan asettaa joko vaakatasoon tai pystyyn, joten se vie mahdollisimman vähän tilaa. Kaiuttimen kahvan avulla laitetta on kätevä liikuttaa huoneesta toiseen.

GTK-N1BT                     noin 289 euroa

Painokelpoisia tuotekuvia löytyy täältä.

Joulun elokuvat kuorrutettuna paremmalla äänellä

Uppoudu monikanavaisen tilaäänen pauloihin superohuella HT-ST3-kautinpalkilla. Tyylikkään ja huomaamattoman kaiutinpalkin voi kiinnittää seinälle tai sijoittaa television eteen ilman, että ruutu peittyy. HT-ST3 on varustettu monipuolisilla toiminnoilla. Esimerkiksi Virtual Football Mode -asetus tuo jalkapalloareenan tunnelman olohuoneeseen. Sound Optimizer -teknologia puolestaan selkeyttää äänenlaatua entisestään parantamalla erittäin matalia ja korkeita taajuuksia, jotka muuten voivat kadota pienellä äänenvoimakkuudella. Kaiutinpalkin voi yhdistää myös älypuhelimeen ja toistaa musiikkia Bluetooth®- tai yhden kosketuksen NFC-yhteyden avulla.

HT-ST3                         noin 899 euroa

Painokelpoisia tuotekuvia löytyy täältä.

Tauko jouluhulinaan maailman ohuimmalla ja suurimmalla älypuhelimella

Sony Xperia Z Ultra on ainutlaatuinen älypuhelin, joka herättää sekä mustasukkaisuutta että kiinnostusta joulukuusen ympärillä. Tämä älypuhelin tuo tehokkaan helpotuksen rauhallisten välipäivien tylsyyteen. Jopa 6,4 tuuman näyttönsä ansiosta Xperia Z Ultra sopii täydellisesti elokuvien katseluun tai rentoon lukemiseen lempinojatuolissa. Xperia Z Ultra -älypuhelimessa on huomioitu erityisesti liikkuvan kuvan katsominen ja siinä on maailman tehokkain älypuhelimen prosessori (Qualcomm Snapdragon 800), joka maksimoi käyttäjäkokemuksen. Ohuen ja sulavan muotoilun ansiosta Xperia Z Ultraan on helppo puhua yhdellä kädellä pidellen puhelimen suuresta koostaan huolimatta. Vaikka joulutohinassa sattuisi vahinko ja Xperia Z Ultran tippuisi kinkkuliemeen tai lumihankeen, ei tarvitse hätääntyä. Xperia Z Ultra on nimittäin, kuten myös muut Sony Mobilen Z-tuoteperheen tuotteet, pöly- ja vesitiivis.

Xperia Z Ultra                                  noin 719 euroa

Painokelpoisia tuotekuvia löytyy täältä.

Taltioi täydellinen joulukortti maailman parhaalla kameralla vedenpitävässä älypuhelimessa

Joulu on lapsille riemukasta aikaa. Mutta kaiken sen riemun, kuusen ympärillä tanssimisen tai viimeistä isoa pakettia avaavien lapsien toiveikkaiden ilmeiden taltioiminen on helpommin sanottu kuin tehty, ellei omista Sonyn Xperia Z1 -älypuhelinta. Sony Mobilen uusi lippulaivamalli on nimittäin varustettu parhaalla kameralla vedenpitävässä älypuhelimessa. Puhelimessa valmiina oleviin kameratoimintoihin kuulu muun muassa Timeshift burst -toiminto, joka

ottaa 61 kuvaa kahdessa sekunnissa – sekunti ennen ja sekunti jälkeen laukaisimen pohjaan painamista. Kuvia voi selailla edestakaisin parhaiten joulutunnelman taltioivan kuvan valitsemiseksi.

Xperia Z1                      noin 699 euroa

Joululukemisto mukaan kylpyyn Sony Xperia Tablet Z -tabletilla

Joulu ei ole ainoastaan touhua ja stressiä ilman toivoakaan rentouttavasta hetkestä vaikkapa hyvän kirjan seurassa. Lämmin ja rentouttava kylpy on sekä rauhoittavaa että ansaittua, kun lahjat ovat pakattu ja kinkku kypsyy uunissa. Sony on tehnyt mahdolliseksi ottaa mukaan rentouttavaan kylpyyn lempikirjan. Pölyn- ja vedenpitävän tabletin, Xperia Tablet Z:n, kanssa voi ottaa hyvän asennon kylvyssä ja nauttia joululukemistosta ilman, että tarvitsisi huolehtia vedelle herkästä tekniikasta tai kirjan sivujen kastumisesta. Suuresta 10,1 tuuman näytöstä huolimatta, Xperia Tablet Z on silti kätevä käsitellä, sillä se on todella kevyt (495 grammaa) ja muotoilultaan ohut (6,9 mm).

Xperia Tablet Z                                noin 519 euroa

Sony SmartWatch 2:n avulla puhelin voi olla taskussa vaikka koko joulun

Joulu on aikaa, jolloin ollaan perheen kanssa ja on mukava olla koko ajan läsnä sekä henkisesti ja fyysisesti. On siis parasta antaa puhelimenkin levähtää hetki, jotta se ei saa osakseen huomiota enemmän kuin on tarpeellista. Sony SmartWatch 2 -mobiilikello tekee tämän mahdollisimman helpoksi. Älykellon avulla pysyy kärryillä kaikesta ottamatta puhelinta pois laukusta tai taskusta. Älykellolla voi vastaanottaa viestejä, tykätä Facebookissa ja nähdä kuka soittaa. Puhelun tai viestin tullessa SmartWatch 2 toimii Android-kaukosäätimenä, joka kiinnittää huomion värisemällä rauhallisesti ranteessa. Elämä SmartWatchin kanssa on hienotunteista, hauskaa ja sen ansiosta mikään ei mene ohi, edes joulunvieton tiimellyksessä.

SmartWatch 2                noin 179 euroa

Pelejä koko perheelle

Vanhat lautapelit voi jättää välipäivinä omaan arvoonsa ja antaa suositun PlayStation 3:n viihdyttää koko perhettä. PlayStation 3 on paitsi pelikonsoli, myös tehokas mediakeskus, joka tarjoaa viihdettä useaksi tunniksi kerrallaan. Monipuoliset ominaisuudet ja yhteensopivat suoratoistopalvelut kuten Netflix, Viaplay ja Music Unlimited tarjoavat mahdollisuuden esimerkiksi elokuvista, suosikkisarjoista ja musiikista nauttimiseen. PlayStation 3 on joka kodin viihdejärjestelmä, jonka laaja ja korkeatasoinen pelikattaus vetoaa niin lapsiperheisiin kuin innokkaimpiin pelaajiinkin.

Nuoria PlayStation-faneja hemmotellaan kattavalla valikoimalla suomenkielisiä laatupelejä, jotka saapuvat jouluun mennessä PlayStation 3- ja PlayStation Vita
-järjestelmille. Luvassa on avaruusseikkailua Ratchet & Clank: Nexus -pelissä, askartelua kiehtovassa Tearaway-paperimaailmassa, sekä Invizimals-hirviöjahtia omassa olohuoneessa. Mukana ovat myös kansainvälisiin menestyskonsepteihin perustuvat Walking with Dinosaurs ja Book of Potions, jotka herättävät dinosaurukset sekä velhot henkiin interaktiivisessa Wonderbook-pelielämyksessä. Lasten ja nuorten pelit ilmestyvät marras-joulukuussa 2013.

Joulukauppaan ehtii juuri sopivasti kauan odotettu ajosimulaattori Gran Turismo 6. Ikonisen pelisarjan uusimmassa julkaisussa pelaaja voi asettua yli 1 200 eri auton rattiin ja kokea vauhdin hurmaa maailman kuuluisimmilla radoilla. Pelissä on mahdollista luoda ja muokata uusia sekä olemassa olevia ratoja, ja käyttää GT-mobiilisovellusta omien autokaunottarien esittelyyn, muokkaamiseen ja virittelyyn. Mukana on autoja vanhoista klassikoista aina viimeisimpiin superautoihin, kuten Ferrari, Lamborghini ja Bugatti. GT6 ilmestyy 6. joulukuuta 2013.

Karaokekansan on syytä etsiä mikrofonit käsiinsä, sillä niille on jälleen käyttöä. Erittäin suosittu SingStar-pelisarja saa jatkoa, kun uusi SingStar SuomiHelmet rantautuu PlayStation 3:lle. Seurapelien ykkönen on järjestyksessään jo seitsemäs kotimainen SingStar-julkaisu ja ensimmäistä kertaa pelisarjan historiassa kappalelista sisältää vain suomenkielistä laulettavaa. Rockin, popin ja rapin sävyttämää monipuolista biisivalikoimaa täydentää SingStore-verkkopalvelu, joka avaa pääsyn tuhansiin ladattaviin kappaleisiin. SingStar SuomiHelmet ilmestyy 13. marraskuuta 2013.

Uudessa BEYOND: Two Souls -pelissä elokuva ja videopeli yhdistyvät aivan uudella tavalla. Hollywoodin huipputähdet Ellen Page ja Willem Dafoe näyttelevät pääosia tarinavetoisessa jännitysnäytelmässä, joka on yhtä lailla peli- kuin elokuvakokemus. BEYOND: Two Soulsin pääosassa seikkailevat nuori nainen, Jodie Holmes, ja yliluonnollinen olento nimeltä Aiden, johon Jodiella on ollut mystinen yhteys syntymästään lähtien. BEYOND: Two Souls on saatavilla kaupoissa kautta maan.

Paljon kehuttua The Last of Us -peliä on myyty yli kolme miljoonaa kappaletta ja se on saanut huippuarvioita useissa arvosteluissa ympäri maailman. Yksinoikeudella PlayStation 3:lle julkaistu The Last of Us vie pelaajan selviytymistaisteluun radikaalisti muuttuneessa maailmassa, yli kaksikymmentä vuotta ihmiskuntaa piinanneen pandemian jälkeen. The Last of Us on saatavilla kaupoissa kautta maan.

PlayStation 4 on uuden sukupolven pelikonsoli ja huippulahja niille, jotka haluavat vain parasta. Konsoli on kunnianosoitus pelaajia kohtaan, sillä se täyttää korkeimmatkin laatuvaatimukset huippuunsa viritetyillä ominaisuuksillaan. Konsolin yhteydessä ilmestyy myös kokonaan uudistunut DualShock 4 -ohjain, joka vie pelaamisen uuteen ulottuvuuteen sosiaalisilla toiminnoillaan ja entistä paremmalla muotoilullaan. Pelattava ei lopu kesken, sillä ensimmäisen vuoden aikana PlayStation 4:lle julkaistaan yli 130 uutta peliä, kuten Killzone: Shadow Fall ja Knack. PlayStation 4 ilmestyy 29. marraskuuta 2013.

Uutta musiikkia One Directionilta och Miley Cyrusilta

Siinä vaiheessa, kun joululaulut alkavat tulla korvista ulos, kannattaa kuunnella One Directionin ja Miley Cyrusin tuoreimpia julkaisuja.

Marraskuun 25. päivä One Directionin tähdet julkaisevat odotetun kolmannen studioalbuminsa Midnight Memories. Levy sisältää muun muassa hittikappaleen Best Song Ever. Kesällä bändi lähtee Euroopan kiertueelle, jonka monet konsertit ovat jo loppuunmyytyjä. Elokuussa bändi julkaisi elokuvadebyyttinsä, 3D-konserttielokuvan One Direction: This is Us.

Miley Cyrus on yksi Amerikan suosituimmista ja seuratuimmista henkilöistä. Hänellä on 12 miljoonaa seuraajaa Twitterissä ja yli 26 miljoonaa seuraajaa Facebookissa. Tuorein albumi Bangerz julkaistiin 4. lokakuuta. Levy sisältää hittisinkun We can’t stop, joka on saavuttanut ykkössijan jopa 25 eri maan listoilla. Kappaleen video myös rikkoi ennätyksiä ja se keräsi 100 miljoonaa katselukertaa nopeammin kuin mikään video aiemmin. Ennätys piti kuitenkin vain päivän, kun toinen sinkkulohkaisu Wrecking Ball keräsi 19,3 miljoonaa katselukertaa alle päivässä. Katso video täältä.

Marraskuun 10. pidetään MTV European Music Awardsit, jossa Miley Cyrus on ehdolla muun muassa Paras pop-artisti ja Paras video -kategorioissa.

Lene Aagaard, PR Communications Manager, Sony Nordic

Tai (myös tuotetestipyynnöt):