725.000 suomalaista antoi apua vähävaraisille lapsiperheille

725.000 suomalaista osallistui SuomiTV:n kampanjaan ja viritti televisionsa kanavalle 12 kampanjapäivänä 1. syyskuuta. Perhekanava lupasi maksaa jokaisesta yhden päivän aikana televisionsa SuomiTV:n kanavalle 12 virittäneestä suomalaisesta tukea kotimaisille lapsiperheille.

Kanava valitsi tuen saajaksi Hope ry:n, joka verkkopalvelunsa mukaan tukee kotimaisia vähävaraisia lapsiperheitä sekä huostaanotettujen ja sijoitettujen lasten sijais- ja kriisiperheiden hyvinvointia. ( www.hopeyhdistys.fi ) SuomiTV maksaa tukena Hope ry:n tilille 7250 euroa.

– Pyysimme katsojia mukaan hyvää asiaan. Lupasimme lahjoittaa vähävaraisille lapsiperheille sitä enemmän rahaa mitä useampi suomalainen vaihtaa kampanjapäivänä SuomiTV:n uudelle kanavalle 12. Tämä houkutus puri, suomalaiset tahtoivat tehdä hyvää. Saman päivän aikana kanavahaun teki tai kanavalle automaattisesti siirtyi 725.000 suomalaista, iloitsee  SuomiTV.n toimitusjohtaja Jarmo Kalliola .

Jarmo Kalliola, toimitusjohtaja, SuomiTV, 040 502 8890, jarmo.kalliola@suomitv.fi

Lisätiedot tutkimuksesta:
Antti Suomela, asiakkuusjohtaja, IROResearch Oy, 040 541 6438, antti.suomela@iro.fi

SuomiTV näkyy valtakunnallisesti sekä antenni- että kaapelitalouksissa. Antennitalouksissa SuomiTV:n kanavapaikka on 12. Ohjelmisto koostuu muiden täyden palvelun TV-kanavien tapaan uutisista, ajankohtaisohjelmista, viihteestä, elokuvista, draamasarjoista, dokumenteista ja urheilusta. Kaikki kanavan lähetykset lähetetään teräväpiirtona. SuomiTV lähettää koko perheelle sopivaa korkeatasoista viihdettä ja ajankohtaisohjelmaa.