Kummeli yhteistyöhön Kolikkopelit.comin kanssa

Suomalaisen viihteen kulmakiviin kuuluva Kummeli-ryhmä saa kaksi omaa nimeään kantavaa kolikkopeliä. Verkossa toimivat viihdepelit on toteuttanut Kolikkopelit.com yhteistyössä Kummeleiden kanssa.

Legendaarisen viihdeinstituution laajentaminen pelimaailmaan on luonnollinen jatkumo Suomi-viihteen kulmakiville. Ikoninen Kummeli-ryhmä on useissa sketseissään käsitellyt pelimaailmaa ja onnekkaita sattumia, mutta kolikkopeleissä ei heitä ole tätä ennen nähty.

”Lähdimme mukaan yhteistyöhön varsin innolla, saamme kuvata kolme päivää avaruudessa kiitokseksi tästä. Pelaaminenhan on hauskaa. Pitää vaan muistaa, ettei pelaa liikaa, ettei perse repeä”, kertovat Kummeli-tähdet Timo Kahilainen ja Heikki Silvennoinen perusteitaan ryhtyä yhteistyöhön Kolikkopelien kanssa.

Kummeli-pelit on rakennettu kotimaisella osaamisella ja ne julkaiseva Kolikkopelit.com on suomalaisomisteisen Plus One Dreams -rahapeliyhtiön suosituin pelipalvelu.

”Manse-huumorin muokkaaminen sukupuoli- ja maakuntarajat ylittäväksi kotimaisen viihteen instituutioksi on kulttuuriteko ja nostaa Kummelit Suomen kansallisomaisuudeksi. Peliyhtiönä ymmärrämme tuotteen korkean laadun ja tarttuvan viihteen liiton merkityksen ja näemme yhteistyössä monta luontevaa yhtymäkohtaa omaan alaamme”, kertoo Maltalta käsin operoivan Kolikkopelit.comin operatiivinen johtaja Risto Myllymäki ja jatkaa:

”Kummelin jalostaminen viihdepeliksi onkin meidän näkökulmastamme  eräänlainen itsestäänselvyys ja olemme ylpeitä saadessamme saada Kummeli-ryhmän kanssa sen tiimoilta yhteistyötä.”

Uusia hahmoja ja sketsejä, ja kaksi uutta peliä

Kummeli-pelit lanseerataan kahdessa aallossa. Ensimmäinen, Kummeli-hahmoja pyörittävä kolikkopeli aukeaa yleisölle 11.12.2013 osoittessa Kolikkopelit.com. Kolikkopelit.com-pelipalvelussa voi peliin tutustua ilmaiseksi ja nauttia Kummelin uusimmasta laajennuksesta viihteen saralla. Kummeli-peliä voi pelata myös oikealla rahalla ja päävoittona on 25 000 euroa. Oikealla rahalla pelaaminen vaatii 18-vuoden ikää ja rekisteröitymistä Kolikkopelit.comiin.

Tulevaisuudessa Kummelien kolikkopelimaailma tulee sisältämään paitsi ilmais- ja rahapelejä, myös uusia, yhteistyön innoittamana rakennettuja hahmoja ja sketsejä, joista ensimmäisiä tunnelmia tullaan näkemään jo joulukuun aikana Kolikkopelit.com-sivustolla. Onkin oletettavaa, että niiden johdosta suomalaisesta sketsiviihteestä yleisesti tunnettujen lausahdusten joukkoon nousee puhtaalla Manse-murteella rullaava vastuullinen Kummeli-muistutus: ”Älä pelaa liikaa, ettei perse repee!”

Lisätiedot:

Risto Myllymäki
operatiivinen johtaja
risto.myllymaki@kolikkopelit.com

Kolikkopelit.com
Vuonna 2010 lanseerattu Kolikkopelit.com on osa Maltalla toimivaa rahapelialan Plus One Dreams - yhtiötä, jonka liikeideana on tarjota asiakkailleen luotettava ja vastuullinen mahdollisuus viihtyä ja täyttää unelmiaan verkossa. Eurooppalaisen pelilainsäädännön alaisuudessa ja Lotteries and Gaming Authority (LGA) -lisenssin omaavan yhtiön tunnetuimmat tuotteet ovat myös suomeksi lokalisoidut Kolikkopelit.com ja Leijonakasino.com -rahapelisivustot. Pelipalvelun tuotekehitys, tuotanto ja asiakaspalvelu työllistää Maltalla 35 suomalaista rahapelialan ammattilaista. Lisätietoa Plusonedreams.com