Terveydenhuollon tulevaisuus – pystytäänkö uudella mallilla pureutumaan jonoihin?

Hyvä median edustaja,

Olethan muistanut ilmoittautua Terveyspalvelualan Liiton ajankohtaiseen keskustelutilaisuuteen, joka järjestetään keskiviikkona 26.3. Eteläranta 10:n saunatiloissa.

Sunnuntaina esitelty sote-malli mahdollistaa järjestelmän kehittämisen tukemaan asiakkaan valinnanvapautta. Miten uudistus tulee käytännössä toteuttaa, jotta asiakkaat saisivat parempaa hoitoa?

Terveydenhoitojärjestelmämme on murroksessa – jo nyt 80 % suomalaisista ei pääse julkiseen terveydenhuoltoon kahden viikon kuluessa. Millainen on terveydenhuollon tulevaisuus? Kuinka voimme varmistaa, että suomalaisilla on jatkossakin mahdollisuus laadukkaaseen ja oikea-aikaiseen hoitoon? Mikä on yksityisen sektorin rooli?

Näihin ja kaikkiin muihin kysymyksiisi vastaavat tilaisuudessa Terveyspalvelualan liiton toimitusjohtaja Merja Hirvonen sekä Diacorin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen . He kertovat myös esimerkkejä siitä, miten vastaavat haasteet on taklattu muissa Pohjoismaissa ja miten asiakkaan merkitystä järjestelmän kehittämisessä voitaisiin vahvistaa.

Tilaisuudessa on tarjolla salaatti- ja viinibuffet. Osallistujilla on halutessaan mahdollisuus myös saunoa, pyyhkeet yms. tarvikkeet löytyvät paikan päältä.

PAIKKA: Eteläranta 10, 11. kerros, 00130 Helsinki

AIKA: keskiviikko 26.3. klo 15 eteenpäin

Pyydämme ilmoittautumiset tilaisuuteen osoitteeseen kati.laakso@soprano.fi tai puhelimitse 040 533 4140.

Terveyspalvelualan Liitto on yksityistä terveyspalvelualaa edustava työmarkkina- ja elinkeinopoliittinen edunvalvontajärjestö. Noin 230 jäsentämme työllistävät yli 27 000 ammattilaista muun muassa lääkäriasemilla, sairaaloissa, kuntoutuksessa, hammashuollossa, sairaankuljetuksessa sekä kolmannella sektorilla. Liitto on Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n jäsenjärjestö.