TIEDOTE: Lomarengas rakensi vuokraukseen valmiin konseptimökin

Suomalaiset mökit on yleensä rakennettu vain omaan käyttöön, eikä niissä ole huomioitu mahdollisten vuokra-asukkaiden tarpeita. Lomarengas on kehittänyt konseptin, jonka avulla mökkien taso saadaan vastaamaan sekä omistajan että vuokralaisten tarpeita. Ukkohallan Winter Home -messuilla esillä oleva ensimmäinen Lomarengas Mökki on suunniteltu ja rakennettu yhteistyössä Honkarakenteen kanssa. Mallimökin sisustussuunnittelusta vastaa Isku Interior.

Lomarengas Mökki on konsepti, jossa mökinomistajalle tarjotaan avaimet käteen -periaatteella koko rakennus- ja sisustusketju aina tontin hankinnasta vuokrauspalveluun ja markkinointiin saakka. Lomarengas Mökki on suunnattu heille, jotka tällä hetkellä suunnittelevat oman mökin rakentamista. Tarkoituksena on pienentää mökin omistamisesta syntyviä kuluja. Omistaja voi nauttia omasta mökistään, mutta hän saa lisäksi investoinnistaan vuokratuloja.

Lomarenkaan mallimökki Ukkohallassa on suunniteltu vuokraustoiminnan tärkeimmälle kohderyhmälle eli neli-viisihenkisille lapsiperheille. Mökissä on vuokramarkkinoilla eniten kysytty 3-4 tähden laatuluokitus. Lomarengas Mökin sisustussuunnittelusta vastaa Isku Interior Oy:n sisustustiimin päällikkö, sisustusarkkitehti Päivihelena Hallanoro.

Lomarengas on ollut mukana mökkien vuokraustoiminnassa jo noin 50 vuotta ja sillä on käytössään 3 800 mökin ja mökin omistajien verkosto.

- Kokemus mökeistä, omistajien ja vuokralaisten tarpeista sekä mökkien rakenteellisista ominaisuuksista on mahdollistanut uuden konseptin suunnittelun, Lomarengas Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkola sanoo.

Mökin vuokraus helpommaksi

Konseptissa tontti hankitaan mielellään vesistön ääreltä ja läheltä aktiviteetteja. Alueella on oltava mahdollisuus ympärivuotiseen lomailuun.

- Ukkohalla on esimerkki täydellisestä mökin sijainnista, koska lähellä on puhdasvetinen Syväjärvi sekä hiihto- ja laskettelumahdollisuudet kävelymatkan päässä. Kesällä mökin asukkaat saavat käyttöönsä oman rannan ja veneen, kertoo Olkkola.

Lomarengas Mökin tilojen ja sisustuksen suunnittelussa on otettu huomioon sekä vuokraajan että mökin omistajan tarpeet. Muun muassa urheiluvälineille on lukollinen varasto ja omistajan omia tavaroita varten lukollinen tila. Sisustusmateriaalit ja kalusteet on valittu kuluttavaan vuokrakäyttöön sopiviksi. Lisäksi mökin omistajalle tarjotaan valmiiksi kilpailutetut huolto-, siivous- ja avainpalvelut.

Mökin omistaja pääsee Lomarenkaan kautta mukaan valtakunnalliseen välityspalveluun, joka sisältää koko varausketjun online-verkkokaupan maksutoimintoineen. Lomarenkaan markkinointikanavien kautta mökkiä markkinoidaan niin suomalaisille kuin ulkomaalaisillekin vuokra-asiakkaille. Lomarengas on vastuullinen majoittaja, jonka toiminta on kuluttajasuojan alaista.

Lomarenkaan mallimökkiin voi tutustua on Winter Home -lomakotimessuilla, jotka järjestetään Ukkohallassa 15.2.–8.3.2014.

Lomarengas Oy, toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkola

puh. 050 3747747, juha-pekka.olkkola@lomarengas.fi

Honkarakenne, myyntijohtaja Markku Koivuniemi

puh. 040 3558073, markku.koivuniemi@honka.com