RadiSafe suojaa matkapuhelimen haitalliselta sähkömagneettiselta säteilyltä

(Painokelpoiset kuvat ja PDF-muotoinen tiedote ovat viestin lopussa.)

Elektronisista laitteista on tullut osa jokapäiväistä elämää. Matkapuhelinta, tietokonetta ja muuta elektroniikkaa käytetään päivittäin useita tunteja sekä työ- että viihdekäyttöön. Laitteet säteilevät sähkömagneettista säteilyä, jonka haitallisista vaikutuksista terveyteen on tehty laajasti tutkimuksia. Matkapuhelimen käyttäjä voi suojautua haitalliselta sähkömagneettiselta säteilyltä RadiSafe-sirun avulla. RadiSafe on kehitetty ainutlaatuisesta mineraalien yhdistelmästä ja California Institute of Electronics and Materials Science on osoittanut sen suojaavan 99,95 % säteilyltä. Lisäksi siru vähentää matkapuhelimen lämpösäteilyä yli 80 %. RadiSafe-siru on helposti kiinnitettävissä matkapuhelimeen sekä tarvittaessa muihin elektronisiin laitteisiin kuten tietokoneeseen, mikroaaltouuniin tai televisioon.

Päivittäin käytetyt elektroniset laitteet kotona ja työpaikalla säteilevät sähkömagneettista säteilyä. Säteily voi aiheuttaa terveydellistä haittaa ihmisille, eläimille, kasveille ja ympäristölle. Korkeataajuista sähkömagneettista säteilyä kutsutaan mikroaalloiksi ja niitä käytetään muun muassa matkapuhelimissa, langattomassa tiedonsiirrossa ja mikroaaltouuneissa.

Mikroaaltosäteilyn vaikutukset jaotellaan lämpösäteilyyn ja ei-termiseen säteilyyn. Nykyiset turvallisuusnormit koskevat pääasiassa lämpösäteilyn vaikutuksia, vaikka ei-termisen säteilyn vaikutukset ovat lämpösäteilyä huomattavasti haitallisempia. Sähkömagneettisesta säteilystä on epidemiologisissa tutkimuksissa kirjattu terveydellisiä vaikutuksia, kuten unihäiriöt, päänsärky, masennus, ärtyneisyys sekä pahoinvointi.* Matkapuhelimien ja muiden langattomien viestintälaitteiden säteilyn vaikutuksia on tutkittu myös Suomessa muun muassa Turun Yliopiston, Työterveyslaitoksen sekä Säteilyturvakeskuksen toteuttamassa tutkimuksessa. RadiSafe-sirua ei ole testattu suomalaisissa tutkimuslaitoksissa.

* Kumar, G. Matkapuhelimien/matkapuhelinmastojen aiheuttamat säteilyhaitat. Indian Institute of Technology, Bombay, Sähkötekniikan laitos

Ainutlaatuinen mineraalien yhdistelmä suojaa haitalliselta säteilyltä

RadiSafe on sähkömagneettista säteilyä harmonisoiva siru, joka on kehitetty ainutlaatuisesta mineraalien yhdistelmästä. Matkapuhelimeen kiinnitettynä RadiSafe voi vähentää käyttäjään kohdistuvaa haitallista säteilyä ja sen aiheuttamaa lämpötilan nousua elävissä kudoksissa. Valmistajan keräämien käyttäjäkokemusten mukaan RadiSafe on myös auttanut parantamaan puhelimen kuuluvuutta sekä pidentänyt akun kestävyyttä. RadiSafen käyttö ei vaikuta haitallisesti puhelimen toimintaan. RadiSafe on testattu California Institute of Electronics and Material Sciencessa (CIEMS). CIEMSin testit osoittavat, että RadiSafe suojaa yli 99,95 % säteilyltä.

Jopa yli puolet matkapuhelimen lähettämästä säteilystä imeytyy käyttäjän päähän, mikäli puhelinta käytetään korvalla. Säteilylle altistumista voidaan vähentää merkittävästä lisäämällä kehon ja puhelimen välistä matkaa. Etäisyyden kasvattaminen kolmellakymmenellä senttimetrillä vähentää kehon altistumista murto-osaan kehossa kiinnipidettyyn matkapuhelimeen verrattuna. Handsfree-laitteen tai kaiutintoiminnon hyödyntäminen yhdessä RadiSafen kanssa voi vähentää altistumista huomattavasti.

Keinoja matkapuhelimen aiheuttaman altistumisen vähentämiseksi

• Käytä handsfree-laitetta yhdessä RadiSafen kanssa ja pidä puhelin puhelun ajan esimerkiksi pöydällä. Jo 30 cm etäisyys puhelimeen vähentää kehon altistumista murto-osaan.
  • Vältä puheluja huonossa kentässä, kuten kellarissa tai liikkuvassa kulkuvälineessä. Hyvässä kentässä matkapuhelin käyttää pienempää tehoa.
  • Suosi puhelinmalleja, joissa on pieni SAR-arvo. Tieto löytyy mm. puhelimen käyttöohjekirjasta.
  • Etenkin lasten matkapuhelimenkäyttöä on hyvä rajoittaa.

Tuotetiedot:
RadiSafe
, hinta noin 25,00 €

Jälleenmyynti:

Luontaistuote- ja terveyskaupat sekä tavaratalot

Lisätietoja:
Bringwell Finland Oy, www.bringwell.fi