Save The World Award 2009 -tunnustuspalkinto kansainväliselle SOS-lapsikyläjärjestölle

Kansainväliselle SOS-lapsikyläjärjestölle myönnettiin merkittävä tunnustuspalkinto ”Save The World Award 2009”. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa myönnetty Save The World Award -palkinto myönnetään organisaatioille ja ihmisille, jotka edistävät ihmisten hyvinvointia tai omistautuvat maapallon suojelulle. Palkinnon vastaanotti kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön presidentti Helmut Kutin. Palkinnon myöntämistä World Awards -komitea perusteli mm. sillä, että SOS-lapsikylät tarjoavat sadoille tuhansille lapsille kodin ja mahdollisuuden toteuttaa unelmiaan, tavoitteitaan ja haaveitaan. Lisäksi kiitettiin Helmut Kutinia hänen työstään järjestön perustajan Hermann Gmeinerin perinnön jatkajana sekä järjestön roolin vahvistamisessa ja lapsikylätyön laajentamisessa. Palkinto kruunaa lapsikylätyön 60-vuotisjuhlavuoden. ”Järjestön saama palkinto kannustaa myös Suomen lapsikyläyhdistystä kehittämään ja laajentamaan toimintaansa lasten hyvinvoinnin turvaamiseksi nykyisessä vaativassa taloudellisessa tilanteessa”, sanoo toiminnanjohtaja Jari Ketola. Lisätietoja: Jari Ketola, toiminnanjohtaja, SOS-lapsikylä ry Puhelin 040 848 1917

Yrityksestä

SOS-lapsikyläjärjestö toimii 132 maassa. Lapsikylät tarjoavat maailmalla kodin ja turvallisen kasvuympäristön hätää kärsiville lapsille. Lapsikylissä asuu noin 70 000 lasta, kuten entisiä katulapsia ja aids-orpoja. Suomessa SOS-lapsikylät tarjoavat yhteisöllisesti tuettua perhehoitoa kuntien huostaanottamille lapsille.