Savonlinnan Oopperajuhlat yhdisti Minea Blomqvistin ja SOS-Lapsikylän

Ammattigolfari Minea Blomqvist ryhtyy SOS-Lapsikylän lähettilääksi. Minea Blomqvist tapasi SOS-Lapsikylän toiminnanjohtaja Jari Ketolan Savonlinnan Oopperajuhlien aamunavauksessa viime kesänä ja ilmaisi jo silloin kiinnostuksensa apua tarvitsevia lapsia ja SOS-lapsikylätyötä kohtaan. Minea aloittaa lähettilään tehtävänsä vierailemalla tämän viikon perjantaina Punkaharjun SOS-lapsikylässä.

”Lapset, nuoret ja hyväntekeväisyys ovat lähellä sydäntäni. Toivon osallistumisellani SOS-Lapsikylän toimintaan voivani omalta osaltani auttaa arvokasta työtä ja samalla avata uusia liikuntamahdollisuuksia lapsille ja nuorille”, sanoo Minea Blomqvist, joka mm. lahjoittaa Suomen SOS-lapsikylien käyttöön pihagolf-varustepaketteja.

”Me SOS-Lapsikylässä iloitsemme, että saamme Minean kaltaisen sympaattisen ja lahjakkaan huippu-urheilijan kiinnittämään huomiota lasten kokemaan hätään ja SOS-Lapsikylän tekemään työhön”, sanoo SOS-Lapsikylän toiminnanjohtaja Jari Ketola. ”Minea on myös erinomainen roolimalli lastensuojelun piirissä oleville tytöille”, Ketola uskoo. Minea Blomqvist on ensimmäinen SOS-Lapsikylän lähettiläänä aloittava naispuolinen urheilija. Muita SOS-Lapsikylän tukena toimivia huippu-urheilijoita ovat mm. Kimi Räikkönen ja Jari Litmanen.

Aija Rikala                              Jukka Suomela (Minea Blomqvist)

viestintäpäällikkö                    P. 0400-617761

SOS-Lapsikylä ry                    www.mineablomqvist.fi

www.sos-lapsikyla.fi

Vuonna 1962 perustettu SOS-Lapsikylä ry on maailmanlaajuisen, yksityisen SOS Children’s Villages -lastensuojelujärjestön jäsen. Yhdistyksen tehtävänä on auttaa lasta ja nuorta kasvamaan perheessä. SOS-Lapsikylä tuottaa lastensuojelun avo- ja sijaishuollon palveluita lapsikylissä ja nuorisokodissa. Yhdistyksessä työskentelee noin 160 ammattilaista.

Lapsikylätoimintaa on 132 maassa. Suomen toimintaan voi tutustua osoitteessa www.sos-lapsikyla.fi  ja kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön työhön osoitteessa www.sos-childrensvillages.org