PAUL JOHNSSON SIIRTYY SOTKAMO SILVERIN UUDEKSI TALOUSJOHTAJAKSI

Paul Johnsson aloittaa yhtiön talousjohtajana. Hän aloitti toukokuun 1. päivänä ja ottaa haltuun Agnetha Pernerklintin tehtävät, joka tehtävien siirron jälkeen siirtyy eläkkeelle.

Paul Johnsson, 45, on ekonomi Uumajan yliopistosta. Hän on toiminut viimeksi kontrollerina Endomines AB: ssa (publ.). Ennen tätä tehtävää hän on ollut talousjohtajana Convegno AB: ssa ja Souperb AB: ssa. Tämän lisäksi Paul on työskennellyt tilintarkastajana.

Paulilla monivuotinen kokemus erilaisista hallinnollisista ja taloushallinnon tehtävistä pohjoismaisessa liiketoimintaympäristössä. Hänen palkaaminen on osa yhtiön jatkuvaa organisaation vahvistamista suunnitellun kaivostoiminnan kynnyksellä.

Agnetha Pernerklint on ollut talousjohtajana Sotkamo Silver AB: ssa vuodesta 2010. Hän jää eläkkeelle.

"Agnethan talousjohtakauden aikana Sotkamo Silver on kehittynyt hyvin myönteisesti. Yhtiö on siirtynyt kehitystyöstä kaivoksen aloitusvaiheeseen. Haluamme kiittää Agnethaa hienosta pitkän aikavälin yhteistyöstä ja toivottaa Hänelle kaikkea parasta uudella elämänjaksolla
", sanoo hallituksen puheenjohtaja Mauri Visuri ja toimitusjohtaja Timo Lindborg.

"Minulla on ollut 10 erittäin hyvää ja mielenkiintoista vuotta talousjohtajana yrityksissä, jotka Timo Lindborg on johtanut, sekä tehtävät, johtajat että hallitus ovat olleet hyvin innoittavia. Viimeisen 7 vuoden ajan olen työskennellyt Sotkamo Silverille ja ennen sitä olin talousjohtaja Endomines ABssä. Olen ylpeä siitä, miten yhtiö on kehittynyt ja missä se on tänään. Nyt odotan uutta ajanjaksoa elämässäni ja saan viettää enemmän aikaa perheen, ystävien ja muiden toimintojen kanssa
", sanoo talousjohtaja Agnetha Pernerklint.

"Paul Johnsson tuo yhtiöön arvokasta osaamista taloushallintoon ja rahoitukseen. Hän on ammattilainen, joka vahvistaa organisaatiotamme. Paulin kokemus auttaa meitä kehittämään yhtiön taloushallinnollisia rutiineja", sanoo toimitusjohtaja Timo Lindborg.

Tukholma, 3. toukokuuta 2017

Timo Lindborg, konsernijohtaja.

Tämän pörssitiedotteen sisältämä tieto on sellaista, jonka Yhtiö̈ on velvollinen ilmoittamaan Ruotsin arvopaperimarkkinalain ja/tai rahoitusinstrumenteilla käytävää kauppaa koskevan lain nojalla.

Viralliset pörssitiedotukset ovat ruotsin kielellä; käännetyissä versioissa saattaa olla eroja alkuperäiseen

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa ja sinkkiä sekä kultaa sisältäviä esiintymiä Norjassa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Hopeakaivos projekti Sotkamossa.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä.

ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910.

Sarjan 2016/2017 merkintäoptioiden ISIN-koodi on SE0008373880.
Merkintäoptioiden määrä on 20 643 198 ja ne antavat kukin oikeuden merkitä yhden osakkeen 4 kruunulla (noin 0,43 €) elokuussa 2017.

Legal Entity Identifier (LEI) tunnus: 213800R2TQW1OZGYDX93.

Lisää tietoa Sotkamo Silveristä verkkosivustolla www.sotkamosilver.com tai
www.silver.fi

Yhtiön lehdistötiedotteet ja taloudelliset tiedotteet jakaa Cision Sverige ja ne ovat saatavilla verkkosivustolla www.silver.fi

Lisätietoja: Timo Lindborg, konsernijohtaja, puh. +46-8-304920.

Avainsanat: