SOTKAMO SILVER: HOPEAKAIVOKSEN LOUHINTATYÖURAKKA TAPOJÄRVI OY:LLE

Sotkamo Silver on allekirjoittanut sopimuksen Tapojärvi Oy:n kanssa Hopeakaivoksen tuotantoon liittyvistä louhintatöistä maan alla ja avolouhoksessa, murskauksesta sekä malminkuljetuksesta rikastuslaitokseen. Sopimuksen kesto on 4,5 vuotta ja sen arvo on vähintään 45 miljoonaa euroa. Työt alkavat lokakuussa 2018.

Tapojärvi Oy on kaivosalan palveluihin ja teollisuusprosesseihin sekä materiaalien kierrätykseen erikoistunut yritys ja käsittelee vuosittain noin 700 000 tonnia teollisuuden sivutuotteita uusiokäyttöön. Tapojärvi urakoi myös useilla kaivoksilla kiinteänä osana tuotantoa. Tapojärven palveluksessa on yli 400 työntekijää ja lisäksi noin 150 henkilöä aliurakoitsijoiden palveluksessa.

"Olen iloinen siitä, että alalla pitkään toiminut merkittävä kaivosurakointiin ja kiertotalouteen erikoistunut alan yritys on yhteistyökumppanimme merkittävimmässä urakkasopimuksessamme. Tapojärvi Oy:llä on laaja ja pitkäaikainen ja laaja kokemus kaivosteollisuudesta ja kaivosurakoinnista. Tapojärven korkea teknologiaosaaminen antaa yhteistyöllemme tukevan perustan”, sanoo Timo Lindborg, Sotkamo Silver AB:n konsernijohtaja.

On hienoa päästä mukaan kehittämään Kainuun kaivosteollisuutta yhdessä Sotkamo Silverin kanssa. Teimme yhteistyötä jo hankevaiheessa, ja nyt se saa jatkoa monipuolisen palveluketjutarjonnan myötä. Upeaa olla mukana uuden kaivoksen avautumisessa toiminnan alusta alkaen”, jatkaa Tapojärvi Oy:n operatiivinen johtaja Martti Kaikkonen.

Tukholma, 28. syyskuuta 2018
Timo Lindborg, konsernijohtaja.

Nämä tiedot ovat sellaista tietoa, jonka Sotkamo Silver AB on velvollinen julkistamaan markkinoiden väärinkäyttöä koskevan EU: n asetuksen mukaisesti. Tieto on toimitettu julkistamista varten edellä̈ mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä 28. syyskuuta 2018 klo 8.45 Ruotsin aikaa.

Viralliset pörssitiedotteet ovat ruotsin kielellä. Käännetyissä versioissa saattaa olla eroja alkuperäiseen.

Kontaktihenkilö: Timo Lindborg, Sotkamo Silver AB:n konsernijohtaja, puh. +358 40 508 3 507.

Tietoa Sotkamo Silver AB:stä
Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa ja sinkkiä sekä kultaa sisältäviä esiintymiä Norjassa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Hopeakaivos projekti Sotkamossa.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 päälistalla NASDAQ Helsingissä.
ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910.
Legal Entity Identifier (LEI) tunnus on 213800R2TQW1OZGYDX93.

Lisää tietoa Sotkamo Silveristä verkkosivustolla www.sotkamosilver.com tai www.silver.fi

Yhtiön lehdistötiedotteet ja taloudelliset tiedotteet jakaa Cision Sverige ja ne ovat saatavilla verkkosivustolla www.silver.fi

Avainsanat: