SOTKAMO SILVER AB: YHTIÖKOKOUS 2013

Yhtiökokous (AGM) päätti 22. maaliskuuta 2013, että hallituksen tulee koostua neljästä hallituksen jäsenestä. Yhtiökokous päätti valita uudelleen Mauri Visurin, Teuvo Jurvansuun ja Joanna Kuntonen-van't Rietin sekä valita uutena jäsenenä Jarmo J. Vesannon. Mauri Visuri valittiin uudelleen hallituksen puheenjohtajaksi. Yhtiökokous päätti myös valita uudelleen PWC-yhtiön tilintarkastajaksi vuoden 2014 yhtiökokoukseen asti, Martin Johanssonin toimiessa toistaiseksi päätilintarkastajana.

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ja toimitusjohtajan ehdotuksen voitonjaosta. Yhtiökokous päätti lisäksi, että osinkoa ei makseta vuonna 2012. Ohjeet ylemmän johdon palkkioista sekä nimitysvaliokunnan jäsenten nimittämismenettelystä hyväksyttiin hallituksen esityksen mukaisesti. Yhtiökokous hyväksyi nimitysvaliokunnan ehdotuksen, jonka mukaan hallituksen palkkio olisi yhteensä 450 000 kruunua.

Yhtiökokous päätti valtuuttaa hallituksen seuraavaan yhtiökokoukseen mennessä, yhdessä tai useammassa erässä, emittoimaan uusia osakkeita tai muita rahoitusinstrumentteja. Valtuutus on rajattu siten, että maksimi laimennusvaikutus on kymmenen (10) prosenttia sillä hetkellä olemassa olevasta osakemäärästä, kun hallitus tekee ensimmäisen valtuutuksen mukaisen emissiopäätöksen.

Tukholmassa 22 maaliskuuta 2013

SOTKAMO SILVER AB (julk)

Lisätietoa tarvittaessa ota yhteyttä: Timo Lindborg, konserninjohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Taivaljärven hopeakaivos.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver raportoi mineraalivaransa ja malmivaransa kansainvälisesti hyväksytyn JORC tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS) Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä. ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910 ja merkintäoptioille SE0004635290.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi

Viralliset pörssitiedotukset ovat ruotsin kielellä; käännetyissä versioissa saattaa olla vähäisiä eroja alkuperäisiin