• Sotkamo Silver/

SOTKAMO SILVER ON TEHNYT ABB:N KANSSA HOPEAKAIVOKSEN SÄHKÖISTÄMISSOPIMUKSEN JA ENSIMMÄISEN RAHOITUSSOPIMUKSEN

Sotkamo Silverillä on ilo ilmoittaa, että Sotkamo Silver ja ABB Oy ovat solmineet sopimuksen, joka käsittää kaivoksen sähköistyksen, automaation ja instrumentoinnin suunnittelun sekä toimituksen avaimet käteen -periaatteella. ABB järjestää Sotkamo Silverille 5 miljoonan euron rahoituspaketin toimitukselle.

ABB toimittaa tarvittavat sähköistys- ja automaatioratkaisut rikastamolle sekä kaivoksen louhintatoimintaa varten. Sopimus on jatkoa aiemmalle vuoden 2012 tilaukselle, jossa rakennettiin 20 km pitkä sähkönsiirtolinja ja sähköasemat kaivokselle.

“ABB:n laaja kokemus kaivosteollisuudesta, projektiosaaminen ja kattavat teknologiamme auttavat tätä uutta laitosta toimimaan mahdollisimman tuottavasti ja tehokkaasti heti ensimmäisestä tuotantopäivästä lähtien”, sanoo avainasiakaspäällikkö Hannu Luhtaniemi ABB:lta.

“Tämän sopimuksen allekirjoitus on tärkeä virstanpylväs Sotkamo Silverille ja mahdollistaa Hopeakaivoksen suunnittelun ja rakentamisen aloituksen. Se on myös ensimmäinen ja tärkeä askel siinä rahoituspaketissa, jota olemme parhaillaan kehittämässä”, tiivistää Timo Lindborg, Sotkamo Silver AB:n konsernijohtaja.

Tukholma, 26. huhtikuuta 2013.

Timo Lindborg, konserninjohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Taivaljärven hopeakaivos.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver raportoi mineraalivaransa ja malmivaransa kansainvälisesti hyväksytyn JORC tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS)  Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä. ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910 ja merkintäoptioille SE0004635290.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi

Lisätietoja: konserninjohtaja Timo Lindborg +358 40 508 3 507

Viralliset pörssitiedotukset ovat ruotsin kielellä; käännetyissä versioissa saattaa olla vähäisiä eroja alkuperäisiin