• Sotkamo Silver/

TÄNÄÄN ON ENSIMMÄINEN KAUPANKÄYNTIPÄIVÄ YHTIÖN OSAKKEILLA ILMAN MERKINTÄOIKEUKSIA VANHOILLE OSAKKAILLE SUUNATUSSA OSAKEANNISSA.

Yhtiökokouksen 21. maaliskuuta 2014 tekemän päätökseen mukaan vanhoille osakkaille suunnatusta osakeannista alkaa kaupankäynti yhtiön osakkeilla ilman merkintäoikeuksia tänään 24. maaliskuuta 2014.

Tärkeitä päivämääriä

• Täsmäytyspäivä merkintäoikeuksien jaolle on 26. maaliskuuta 2014.
  • Merkintäaika osakkeille on 31. maaliskuuta 2014 – 14. huhtikuuta 2014. (Tilinhoitajayhteisöt ja tahot voivat käytännön syistä antaa aikaisemman määräajan merkintäilmoituksen / -toimeksiannon tekemiselle.
  • Kaupankäynti merkintäoikeuksilla NGM Equity pörsissä tapahtuu 31. maaliskuuta 2014 – 9. huhtikuuta 2014 .
  • Kaupankäynti merkintäoikeuksilla NASDAQ OMX Helsinki pörssissä tapahtuu 31. maaliskuuta 2014 – 7. huhtikuuta 2014.
  • Kaupankäynti maksetuilla merkityillä osakkeilla (BTA ) NGM Equity pörssissä alkaa 31. maaliskuuta 2014 – kunnes osakemerkintöjen kirjaus osakasluetteloon on tapahtunut.
  • Kaupankäynti väliaikaisilla osakkeille NASDAQ OMX pörssissä alkaa 31. maaliskuuta 2014 – kunnes osakemerkintöjen kirjaus osakasluetteloon on tapahtunut.

Stockholm 24 maaliskuuta 2014 Sotkamo Silver AB (publ)

Timo Lindborg, konsernijohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Hopeakaivos projekti Sotkamossa.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver raportoi mineraalivaransa ja malmivaransa kansainvälisesti hyväksytyn JORC (2012) tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS)  Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä. ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi. Lisätietoja: konserninjohtaja Timo Lindborg +358-40-5083507

Viralliset pörssitiedotukset ovat ruotsin kielellä; käännetyissä versioissa saattaa olla vähäisiä eroja alkuperäisiin