TIEDOTE: Jyväskylän Laajiksessa alamäkiluistelun arvokilpailut helmikuussa

Tiedote, Alamäkiluistelu
28.1.2014 julkaisuvapaa heti

Maailman ensimmäinen World Ice Cross Liigan osakilpailu (World Ice Cross League, WICL) ja maailmanmestaruuskilpailu järjestetään Laajavuoressa 15.2.2014.

Laajavuoressa kilpaillaan lajin ensimmäinen World Ice Cross Leaguen maailmanmestaruuskilpailu. Ennen arvokilpailua järjestetään harjoitusleiri, joka kokoaa kaikki alamäkiluistelun huiput Jyväskylän Laajavuoreen 27.-29.1.2014.

Leirille osallistuvat muun muassa seuraavat lajin huippunimet Kanadasta: Scott ja Kyle Croxall, Travis Nagata, Adam Horst, John Fisher ja Tim Cimmer sekä Pohjois-Amerikasta: Reed Whiting, Cameron Naasz, Digh Isaac ja Adam Green. Eurooppalaista väriä edustavat Itävallan Luca ja Marco Dallago sekä Sveitsin Kilian Brown ja Jim DePaoli. Suomen kovimmat alamäkiluistelijat Arttu Pihlainen ja Paavo Klintrup ovat myös mukana.

Kaikki harjoitusleirin urheilijat on kutsuttu WICL kilpailuun. Kilpailun pääpalkintona on huima 10 000 USD:n (reilut 7000 euroa) palkintoraha.

World Ice Cross liigan cowboy ja perustaja, kanadalainen Tim Cimmer, odottaa innolla kilpailevansa parhaiden luistelijoiden kanssa Laajavuoren radalla. Mies uskoo, että Laajavuoren uusi rata tarjoaa jotain kaiken ikäisille ja se auttaa lajia kasvamaan valtavirran mukana. Lajin tavoitteena on päästä seuraaviin talviolympialaisiin.

”Laajavuoren rata on haastava, nopea ja viihdyttävä. Luvassa on varmasti tiukka kilpailu. Kaikki luistelijat ovat erittäin tyytyväisiä rataan ja se vaikuttaa todella hauskalle kisaajien näkökulmasta. Radalla päästään yli 50 kilometrin tuntivauhtiin ja yleisö tulee varmasti yllättymään, miten upea laji on kyseessä", hehkuttaa kanadalainen Scott Croxall.

Tapahtuma kutsuu kaikki maailmanlaajuiset brändit ja yritykset mukaan urheiluviihteen uuteen aikakauteen ja ”kuumimpaan” lajiin jäällä.

World Ice Cross, Tim Cimmer, puh. +1 403 880 7600, tim@futurenow.com
Laajis Oy, Lasse Niivuori, puh. +358 45 350 6888, lasse@laajis.fi