TIEDOTE: Levin maailmancup näkyy YLEn kanavilla

Tiedote, Levin maailmancup
30.09.2014, julkaisuvapaa heti

Ski Sport Finland, Levi Events ja YLE ovat allekirjoittaneet Levin maailmancupin kotimaisia televisiointioikeuksia koskevan sopimuksen. Sopimus on kaksivuotinen ja sen myötä Suomen ainoa maailmancupin alppikisaviikonloppu näkyy suorana lähetyksenä YLETV2 -kanavalla.

”Ensimmäistä kertaa alppihiihdon kotimainen maailmancupkisa näkyy YLEn kanavilla. Sopimus on merkittävä asia Ski Sportin kannalta ja tiivistää entisestään alppilajien mediayhteistyötä YLEn kanssa”, kommentoi Ski Sport Finlandin toimitusjohtaja Marko Mustonen.

Alppilajien maailmanmestaruuskilpailut näkyvät YLEn kanavilla kaudella 2014/2015 kuten myös freestylehiihdon maailmancupavaus Rukalla joulukuussa.

Sopimus vaikuttanee positiivisesti myös Levin maailmancupin katsojalukuihin kotimaassa, joiden odotetaan kasvavan. Kansainvälisesti katsoen Levin maailmancupin livetuotantoajat sekä katsojamäärät ovat huippuluokkaa. Vuonna 2013 tv-lähetyksiä seurasi 190 miljoonaa katsojaa ympäri maailman.

"Tämä sopimus täydentää kokonaisuuttamme talviurheilusta mainiosti. Levin kisat tunnetaan maailmalla luotettavista järjestelyistään ja hyvästä tunnelmastaan. Olemme ilolla mukana välittämässä maailman parhaiden laskijoiden suoritukset tästä alkukauden tärkeästä kisasta", Yle Urheilun urheiluoikeuksista vastaava päällikkö Robert Portman sanoo.

Myös Yle Urheilun alppihiihdon asiantuntija Kalle Palander on uutisesta innoissaan.

"Tämä on aivan loistavaa. Levi on suomalaisille laskijoille yksi urheilullisesti tärkeimmistä kisoista ja todellinen näytön paikka. Levin mäki on tunnetusti aina erinomaisessa kunnossa ja suurellakin lähtönumerolla voi pärjätä. Luvassa voi arvioni mukaan hyvinkin olla yllätysvoittaja!"

Alppilajien kotimaiset televisiointioikeudet omistaa lajiliitto Ski Sport Finland. Kansainvälisten oikeuksien haltija on Infront Sports&Media. Tapahtuman vastuullisena järjestäjänä toimii Oy Levi Events Ltd.

www.worldcuplevi.com
www.facebook.com/worldcuplevi
www.vimeo.com/worldcuplevi
Twitter & Instagram: @worldcuplevi #worldcuplevi