Specsaversin hyväntekeväisyyskampanjan lanseeraustilaisuus oli tähtiä täynnä

Tiistaina 13.9. Klaus K:ssa juhlittiin Specsaversin Anna hyvän näön kiertää -kampanjan lanseerausta. Suomalaisjulkkikset saapuivat sankoin joukoin lahjoittamaan vanhat lasinsa Tansaniaan ja tukemaan samalla kotimaisia hyväntekeväisyyskohteita.

Specsaversin järjestämässä Anna hyvän näön kiertää -kampanjassa suomalaisten vanhoja silmä- ja aurinkolaseja viedään apua tarvitseville Tansaniaan. Kampanjan aikana vanhat lasit voi käydä viemässä lähimpään Specsavers-optikkoliikkeeseen, ja joulukuun alussa vapaaehtoinen optikkoryhmä matkaa viemään lahjoitetut lasit Dar es Salaamiin.

Silmälasikeräys järjestetään nyt kahdeksatta kertaa, ja tähän mennessä jo yli 30 000 tansanialaista on saanut Specsaversin kampanjan kautta apua näköongelmiinsa. Tänä vuonna Specsavers antaa jokaisista lahjoitetuista laseista euron myös kotimaiseen hyväntekeväisyyskohteeseen.

VIP-vieraita ja laatikoittain lahjoitettuja laseja

Lanseeraustilaisuus keräsi huiman suosion eilen tiistaina. Vanhat lasinsa lahjoittivat niin Mikko Kuustonen, Baba Lybeck kuin vasta Suomeen palannut entinen Miss Suomi Bea Toivonen. Jokaista lasinsa lahjoittanutta kutsuvierasta kohden Specsavers antaa 129 euroa kotimaiseen hyväntekeväisyyskohteeseen. Kukin VIP-vieras sai valita hyväntekeväisyyskohteiden listalta suosikkinsa, jolle lahjoitus annetaan. Illan aikana lahjoitettavaan rahapottiin kertyi yhteensä komeat 5 934 euroa.

Tilaisuuteen osallistui huikea määrä ihmisiä, ja käytettyjä laseja saatiin kerättyä yhteensä yli sata kappaletta. Sydäntä lämmitti nähdä, miten kaikki toivat innoissaan vanhoja silmälasejaan Tansaniaan vietäväksi ja valitsivat paikallisen hyväntekeväisyyskohteen, jota tukea. Parasta oli välitön tunnelma ja aito auttamisen halu, iloitsee Specsaversin viestintäjohtaja Irene Hernberg.

Anna hyvän näön kiertää -kampanja on käynnissä 30.10.2016 asti. Hyväkuntoisia, käytettyjä silmä- ja aurinkolaseja otetaan vastaan Specsavers-liikkeissä kautta maan.

Lisätietoja kampanjasta:
www.tansania.specsavers.fi

Tiedustelut:
Irene Hernberg, viestintäjohtaja, Specsavers Oy, +358 40 6625866, irene.hernberg@specsavers.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2015 yli 2,8 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. Specsaversillä on alan suurin liikekohtainen liikevaihto.  www.specsavers.fi