Suomen sähäkin silmälasimalli 2016 -finalistit on valittu

Specsaversin silmälasikilpailussa kisaa kolme tyylikästä finalistia, jotka karsiutuivat yli 1600 hakijan joukosta. Hakemuksia tuli eri puolelta Suomea ja niiden taso tavoitti sähäkkyyden erinomaisen hyvin.

Specsaversin suuren suosion keränneen Suomen sähäkin silmälasimalli 2016 -kilpailun finaalissa kisaa kolme näyttävää finalistia. Silmälasimallikilpailu järjestetään Suomessa tänä vuonna jo yhdeksättä kertaa. Tavoitellun Suomen sähäkimmän silmälasimallin tittelin lisäksi finalistit kisaavat upeista palkinnoista. Kilpailun voittaja selviää maanantaina 19.9.2016.

Optikkoketju Specsaversin Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailu on maailman ensimmäinen ja ainoa mallikilpailu, jossa kannustetaan käyttämään silmälaseja tyylikeinona ja innostetaan kantamaan pokia rohkeasti. Osana kansainvälistä Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kisakonseptia järjestettävässä kilpailussa edustavan ulkonäön lisäksi valttia ovat kilpailijoiden persoonallisuus, itsevarmuus sekä ennen kaikkea positiivinen ja sähäkkä asenne.

”Kilpailu antoi minulle enemmän rohkeutta ja erilaisia näkökulmia elämään sekä avarsi maailmankuvaani”, muistelee viime vuoden Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailun voittaja Julia Ranta. ”Kokemus oli mielestäni aivan mahtava! Kaikki oli hyvin suunniteltu ja toteutettu. Oli mahtavaa tutustua kilpakumppaneihin - jokaisessa oli jotain erilaista ja mielenkiintoista. Hyväntekeväisyysmatka Tansaniaan oli yksi elämäni parhaimmista elämyksistä. Tapasin siellä upeita ihmisiä ja koin paljon sellaista, mitä en olisi voinut kokea ilman tätä kilpailua. Olen todella tyytyväinen, että osallistuin kilpailuun. Suosittelen sitä kaikille!”

Semifinaaliin valittiin kaksikymmentä upeaa kilpailijaa, joista valikoitui finaaliin kolme sähäkintä. Finaalissa mukana ovat porilainen Jenny Hyvönen, espoolainen Valtteri Renqvist sekä turkulainen Netta Kulmala. Finalistit pääsevät nauttimaan VIP-vieraina Gloria Fashion Shown näytöshumusta myöhemmin syyskuussa ja pääsevät Karita Tykän silmälasistailattavaksi tapahtuman Specsavers-loungessa. Voittaja saa lisäksi silmälasilahjakortin sekä pääsee matkustamaan yhdessä Pupulandia-blogin Jenni Rotosen kanssa Kaliforniaan tapaamaan muusikko Sara Forsbergia.

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com

Semifinalistien haastattelu- ja kuvapyynnöt:

PR- ja viestintätoimisto Marsaana Communications, Tytti Varila, 0400 629225, tytti@marsaana.com

Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu järjestetään tänä vuonna yhteensä kymmenessä maassa, jotka ovat Australia, Uusi-Seelanti, Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Norja, Espanja, Tanska, Hollanti ja Suomi. Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasimallikisa ja sen tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena, osana omaa tyyliä ja persoonaa.

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2015 yli 2,8 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. www.specsavers.fi

Yrityksestä

Specsaversin aloitti Suomessa heinäkuussa 2007, tavoitteena tarjota suomalaisille kuluttajille laadukkaita silmälaseja ja näönhuoltopalveluita pysyvästi edullisiin hintoihin. Suomessa on 46 yrittäjävetoista Specsavers Optikko –liikettä, ja kasvu jatkuu. Kaikki Specsavers Optikko -liikkeet tarjoavat korkeatasoisia optikkopalveluita, ja silmälääkäripalveluita on tarjolla kaikissa liikkeessä. Optikon tekemään Kokonaisvaltaiseen näöntutkimukseen sisältyy aina silmänpaineen mittaus sekä silmänpohjakuvaus. Specsavers on tuonut 'Valitse 2 maksa 1' - konseptillaan uutta ajattelua silmälasien käyttöön asusteena ja tyylikeinona Specsaversin laajaan merkkikehysvalikoimaan kuuluvat mm. Tommy Hilfiger, Osiris, Red or Dead, Karl Lagerfeld, Lyle&Scott, Bruuns Bazaar, Tiger of Sweden, Cheap Monday, Converse, Timberland, Boss Orange, Max&Co, Disney, Karen Millen, PUMA, Aurora sekä RedGreen.