Suomen sähäkin silmälasimalli 2017 -semifinalistit on valittu – mukana porvoolainen Minna Stålhammar

Specsaversin suuren suosion keränneen Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailun 20 tyylikästä semifinalistia on valittu. Hakemuksia saatiin yhteensä lähes 300 kappaletta ympäri Suomen. Kilpailu järjestetään Suomessa jo kymmenettä kertaa, ja kisa suunnattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa yli 50-vuotiaille.  Oman suosikin äänestäminen finaaliin kannattaa, sillä Specsavers lahjoittaa jokaisesta annetusta äänestä 50 senttiä hyväntekeväisyyteen. Kilpailun finalistit julkistetaan 17.8.

Specsaversin kansainvälinen Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasikilpailu, joka rohkaisee ihmisiä korostamaan tyyliään ja persoonallisuuttaan silmälasien avulla. Suomessa kisa tunnetaan Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailun nimellä.

Tänä vuonna Specsavers hakee yhdessä ET-lehden kanssa ensimmäistä kertaa yli 50-vuotiasta silmälasimallia. Tarkoituksena on löytää uusi silmälasikasvo, jossa yhdistyvät omaperäisyys, itsevarmuus sekä tietysti sähäkkä asenne. Kilpailun keulakuvana toimii koko kansan rakastama entinen uutisankkuri Pirjo Nuotio, joka tunnetaan tyylikkäänä ja luovana silmälasien käyttäjänä.

Hakemuksia saatiin yhteensä lähes 300 kappaletta eri puolelta Suomea. Nyt kilpailun tuomaristo on valinnut huikeiden hakemusten joukosta 20 sähäkkää semifinalistia. Vuoden 2017 semifinalistit ovat Minna Stålhammar Porvoosta, Helena Virmalainen Seinäjoelta, Sanna Rovanperä Oulusta, Marja Wikström Turusta, Pirjo Niinivirta Perniöstä, Airi Hänninen Karkkilasta, Monica Rikberg, Eeva Aminoff ja Nina Ek Helsingistä, Paula Lahtinen ja Eija Hallikainen Espoosta, Jukka Hagelberg ja Salla Vaulonen Järvenpäästä, Anne Valli-Pietilä Säkylästä, Paula Erola Orivedeltä, Tuula Karhu Joensuusta, Terhi Nylund Lahdesta, Mikael Bergström Uudestakaupungista, Hilpi Yli-Jaskari Nurmosta ja Marianne Sundell Lahelasta.

–         Hakijoiden taso oli huomattavan hyvä, joten semifinalistien valinta oli vaikeaa. Finaaliin pääsee tuomariston valitsemien kahden finalistin lisäksi yksi kilpailija, joka valitaan yleisöäänten perusteella. Lahjoitamme jokaisesta äänestä 50 senttiä Lastenklinikoiden Kummeille, joten käy sinäkin äänestämässä suosikkiasi, kehottaa Irene Hernberg, Suomen Specsaversin viestintäjohtaja.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat kampanjan keulakuva Pirjo Nuotio, ET-lehden päätoimittaja Riitta Korhonen sekä Specsaversin viestintäjohtaja Irene Hernberg. Seuraavaksi raati valitsee 20 semifinalistin joukosta kaksi finalistia jatkoon. Kolmas finalisti valitaan yleisöäänestyksellä ET-lehden verkkosivuilla. Äänestysaikaa on kaksi viikkoa, 16.8. asti. Äänestää voi osoitteessa www.etlehti.fi/specsavers. Tuomaristo valitsee voittajan maanantaina 4.9.

Voittajalle luvassa mainetta, kunniaa ja huikeita palkintoja!

Kilpailun kolme finalistia pääsevät Specsaversin mainoskuvauksiin ja sen jälkeen stailattuina nauttimaan Gloria Fashion Show’n VIP-illan huumasta syyskuussa. Lisäksi jokainen finalisti saa Specsaversin 179 euron arvoisen silmälasilahjakortin. Tuomariston valitsema kilpailun voittaja saa myös hemmotteluristeilyn M/S Viking Gracella.

Semifinaaliin valittu porvoolainen Minna Stålhammar iloitsee kisamenestyksestään:

-        On hienoa saada olla mukana semifinaalissa, ja odotan innolla, miten kilpailussa käy. Omaa tyyliäni kuvailisin sopivan nuorekkaaksi mutta tyylikkääksi. Tyyliini kuuluu iloisuus ja positiivisuus, ja uskallan käyttää värejä. Toivottavasti mahdollisimman moni käy äänestämässä – tästä tulee varmasti hauska kokemus!

*

Kilpailusta: Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu järjestetään tänä vuonna yhteensä kymmenessä maassa, jotka ovat Australia, Uusi-Seelanti, Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Norja, Espanja, Tanska, Hollanti ja Suomi. Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasimallikisa ja sen tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena, osana omaa tyyliä ja persoonaa.

Suomen kilpailusivut ja äänestyspaikka:

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com

Semifinalistien haastattelu- ja kuvapyynnöt:
Viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marsteller, Jenni Petäjä, 040 763 2236, jenni.petaja@bm.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2015 yli 2,8 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. Specsaversillä on alan suurin liikekohtainen liikevaihto.  www.specsavers.fi