EMMA GAALA 2014: Isac Elliott saa Spotifyn Vuoden Innovaattori -palkinnon

Emma Gaalassa luovutettavan Vuoden Innovaattori –palkinnon saa vuonna 2014 poptähti Isac Elliot. Palkinto annetaan artistille, joka on hyödyntänyt fanien sitouttamisessa erityisen kekseliäästi sosiaalisia ja digitaalisia kanavia. Voittaja valittiin yleisöäänestyksellä, ja palkinto luovutetaan Isacille Emma Gaalassa perjantaina 7.3. Espoon Barona Areenalla.

Spotify palkitsee Vuoden Innovaattorin Suomessa nyt kolmatta kertaa. Yhteistyössä IFPI Finlandin kanssa jaettava palkinto annetaan yhtyeelle tai artistille, jonka toiminnassa korostuvat luovuus ja uudenlainen ajattelu. Palkinnon tarkoitus on edistää sosiaalisten ja digitaalisten medioiden käyttöä sekä palkita artisteja omaperäisistä tavoista lisätä musiikin myyntiä ja luoda suhteita faneihin. Tunnustuksen lisäksi Isac Elliot saa Spotifylta 20 000 euron arvoisen markkinointikampanjan.

Perustelut:

Isac on rakentanut faniensa kanssa erityisen tiiviin ja kattavan suhteen niin sosiaalisten kuin muidenkin digitaalisten kanavien kautta. Artisti on järjestänyt faneilleen useita kilpailuja, joista suurin oli First Kiss -sinkun julkaisuun liittynyt karaokekisa. Spotifyn ja Tunewiki-sovelluksen avulla käydyn kilpailun palkintona oli mahdollisuus päästä osallistumaan Isacin uuden musiikkivideon tekemiseen.

Isac Elliot kommentoi saamaansa palkintoa seuraavasti:

– Olen tosi innoissani tästä! Minulla on ollut huikea eka vuosi, ja tämä tuntuu mahtavalta. Haluaisin erityisesti kiittää faneja. He ovat ihan parhaita, voin aina luottaa heihin, he tukevat minua aina ja ovat vähän kuin perhettä minulle. Sen lisäksi heillä on vahvaa #ellioteerpoweria. Tämä palkinto on minun ja heidän yhteinen palkinto. En olisi voinut tehdä tätä ilman fanejani!

– Isac Elliot on onnistunut lyömään erinomaisesti läpi sekä Suomen että koko Pohjoismaiden popmusiikkimarkkinoilla. Hän on kasvattanut fanipohjaansa ennätysajassa ja samalla luonut faneihin läheisen suhteen hyödyntämällä aktiivisesti sosiaalisia ja digitaalisia kanavia, sanoo Spotifyn Pohjoismaiden PR-päällikkö Sofie Grant.

Vuoden Innovaattoriksi olivat ehdolla myös Apulanta, Cheek ja Robin.

Vuoden Innovaattori –palkinto jaetaan kaikissa Pohjoismaissa. Tanskassa yhteistyökumppanina on DMA, Norjassa Spellemann ja Ruotsissa Grammis Gaala.